Trein te vroeg vertrokken

• 13 februari 2015
  • 5 reacties
  • 231 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Dat een trein af en toe te laat is snap ik maar dat een trein te vroeg weg is slaat nergens op. @utrecht naar Schiphol 19:42

5 reacties

Reputatie 6
Het op tijd rijden van treintjes is één van de belangrijkste taken van de NS en haar personeel.
Om dit te realiseren is het belangrijk dat de trein exact op de vertrektijd kan wegrijden. Daarom worden de treinen in de minuut voorafgaande aan de vertrektijd gereed gemaakt voor vertrek. Tijdens dit vertrekgereedmaken van de trein kunt u niet meer instappen. Ook kan een reeds ingezette vertrekprocedure niet meer afgebroken worden, tenzij dit uit veiligheidsoogpunt noodzakelijk is.
Het beste is dan ook om ruim voor vertrektijd aanwezig te zijn op het perron.
Dank voor deze nuttige aanvulling... maar een trein hoort niet om een minuut voor tijd weg te rijden...
Helaas heeft WSM wel gelijk, elk ander bedrijf zou hun vertrektijden daarop aanpassen maar zo niet NS
Het sein wordt vaak pas veilig 50 seconden voor vertrektijd. De tijd dat de trein in beweging moet zijn gekomen. In Utrecht komt het zelden voor dat een sein eerder dan de 50 seconden voor vertrektijd veilig wordt gezet. Dit door de vele treinen die station Utrecht CS aandoen. Vandaar dat ik twijfels heb over een minuut te vroeg vertrekken, want het seinbeeld laat dat niet toe. Ik ben er niet bij geweest, maar ik heb mijn twijfels. Het helpt u niet helaas, ik hoop dat u het niet meer snel zal meemaken dat de trein te vroeg vertrekt.
Hallo Hanse, Het is niet de bedoeling dat de trein te vroeg vertrekt. Heb je voor de vertrektijd wel de stationsklok aangehouden? Groet, Marjan

Reageer