beantwoord

Trein te vroeg vertrokken

De trein was 1 minuut te vroeg vertrokken waardoor ik net de trein heb gerust. De conducteur zag mij aan komen rennen en heeft er toch voor gekozen om de deuren dicht te gooien. Nu moet ik dus een half uur wachten op de volgende trein waar ik heel erg van baal. Ik loop dus gewoon een half uur vertraging op omdat de conducteur stomweg te vroeg is vertrokken. Hoe gaat u dit oplossen? Bovendien is het niet de eerste keer dat ik dit meemaak.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 18 June 2015, 19:13

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
Badge
Dat gaat NS dus helemaal niet ''oplossen''. Er is al geruime tijd een regeling dat treinen tot 2 min vroeger kunnen vertrekken. En ALS de vertrekprocedure eenmaal op gang is gezet kan een mens daar niet meer tussen komen. Ben je niet een beetje hardleers als dit al de xe x is?
Dit als reactie van een medereiziger die dit orum al geruime tijd bijhoudt en niet zoete PR-praat van NS.
Ik reis al ruim 4 jaar elke dag met NS en ik heb daar nog nooit van gehoord dat ze tot 2 minuten vroeger kunnen vertrekken. Wat is dat nou weer voor iets idioots? De trein hoort gewoon te vertrokken zoals dat aangegeven staat op NS. Anders moeten ze zelf maar alle tijden online veranderen. Mensen houden gewoon rekening met wat voor tijd er op NS staat.
NS redeneert vanuit haar eigen procedures, niet vanuit de reiziger. De vertrektijden die NS publiceert zijn dus niet de tijden die voor de reiziger relevant zijn (tot welk tijdstip kan ik instappen), maar de tijdstippen waarop NS de trein in beweging wenst te zetten. De deuren worden dus als het even kan al voor die tijd gesloten.
Dat is heel vreemd, aangezien de NS zelf alle reizigers adviseert om de 'vertrektijden' te bekijken via de NS-app/website. Wat dus blijkbaar niet de vertrektijden zijn.
Het zijn wel de vertrektijden, maar NS verstaat iets anders onder vertrekken dan u.
NS verstaat er dan wat anders onder dan een gemiddelde reiziger. Dat betreft dus niet alleen mij. NS hoort een goede service te verlenen. En dat is dit zeker niet als zij beargumenteren met "wij verstaan er wat anders onder dan u".
In de halve minuut voor vertrek krijg je vaak geen toestemming meer om in te stappen. Er is een strakke vertrekprocedure. Check vooral de informatie van Loes in deze topic: https://forum.ns.nl/de-trein-11/conducteur-laat-de-trein-niet-waarom-10889
Reputatie 6
Badge +2
Er is al geruime tijd een regeling dat treinen tot 2 min vroeger kunnen vertrekken.
Bron?
Idd een belachelijke reactie. Planning gaat obv vertrektijd en n
iet eerder. Bij mij ook zojuist een minuut te vroeg vertrokken! Hoe vaak het wel niet voorkomt dat er op hen gewacht moet worden........!

Reageer