beantwoord

trein te vroeg vertrokken

• 30 december 2017
  • 6 reacties
  • 345 Bekeken

ik sta momenteel op station duivendrecht. ik kwam 8.18 aan, is te zien op mijn ov chipkaart en ik kom boven aan en de trein rijdt weg. het is de sprinter naar hoofddorp vanaf duivendrecht en die vertrekt 8.21. ik neem deze trein om de zaterdag. nu ben ik te laat voor mijn overstap naar den haag op schiphol en kom ik te laat op me werk. Voor de rest staat er op de bordjes ook niets. de trein stond erop 8.21 en toen die tijd voorbij was sprong het naar een volgende trein 15 min later.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 december 2017, 11:32

Goedemorgen en welkom op het NS Serviceforum, alyssia jane.

Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat je te laat op je werk bent gekomen doordat deze trein te vroeg is vertrokken. Slidestops geeft het al aan, maar het is absoluut niet toegestaan dat treinen zoveel te vroeg vertrekken. Ik heb er bij deze dan ook een melding van gemaakt.

Zoals klant_Jac ook al aangeeft, kun je inderdaad een compensatie aanvragen als je hierdoor meer dan 30 minuten vertraging hebt opgelopen. Dat kun je via deze pagina regelen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
De trein (ritnummer 4320, treinstelnummer 2634) is inderdaad al om 8.18 vertrokken vanaf Duivendrecht. Hierdoor is de trein te vroeg op RAI en Zuid gekomen, waar de trein vervolgens wel langer stil heeft gestaan..

Het is absoluut niet de bedoeling, de klantenservice kan dit verder doorzetten als klacht en zal nog wel reageren in dit topic.
Reputatie 7
Badge
U heeft recht op geld terug als u daardoor mininaal 30 minuten later op uw bestemming aankomt.

Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat je te laat op je werk bent gekomen doordat deze trein te vroeg is vertrokken. Slidestops geeft het al aan, maar het is absoluut niet toegestaan dat treinen zoveel te vroeg vertrekken. Ik heb er bij deze dan ook een melding van gemaakt.

Zoals klant_Jac ook al aangeeft, kun je inderdaad een compensatie aanvragen als je hierdoor meer dan 30 minuten vertraging hebt opgelopen. Dat kun je via deze pagina regelen.
Reputatie 7
Badge +3
Wat misschien mee kan hebben gespeeld is dat deze trein bij vertrek vanaf Almere Oostvaarders al 3 minuten vertraging had, dat was al terug naar +2 in Almere Centrum en de trein kwam vervolgens op tijd aan in Weesp (eigenlijk zelfs een minuutje te vroeg. Dat de machinist zijn of haar best doet om de vertraging eruit te rijden is natuurlijk goed, al moet dat natuurlijk niet omslaan in te vroeg weg rijden wanneer je weer op tijd bent.
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/4320/2017-12-30T08:29:00+0100
Reputatie 7
Badge +3

Door de vertrekprocedure van NS vertrekken bijna alle treinen te vroeg. Meestal slechts een paar seconden, maar te vroeg blijft te vroeg.
Ik denk als u metrolijn 50 naar Amsterdam Zuid had genomen, dat het misschien wel haalbaar zou zijn geweest om de sneltrein naar Den Haag te nemen, hierdoor had u op Zuid daar over kunnen stappen. De vraag is echter of dat wel haalbaar is geweest. Ik vind het vooral sneu dat de Sneltrein Uit Zwolle naar Den Haag dan niet meer in Duivendrecht zou stoppen. Anders was het voor haar wel haalbaar geweest.

Reageer