beantwoord

Trein te vroeg vertrokken. Mooi is dat.

Reputatie 1
In de nacht van vrijdag 29 mei op zaterdag 30 mei is de trein van 0:43u van Den Haag HS naar Amsterdam ruim 3 minuten te vroeg vertrokken. Terwijl ik op tijd op het perron stond, met vele anderen, bleek de trein al vertrokken, terwijl op de borden nietsvermoedend de normale tijd -nog 3 minuten te gaan- stond aangegeven. Volgende trein? 1:23u. Veel plezier op HS, waar nog geen kopje koffie te vinden is om die tijd.

Dat er vanwege werkzaamheden soms het een en ander aangepast wordt, kan ik begrijpen, maar om in het holst van de nacht een trein TE VROEG te laten vertrekken en zo een heel perron vol mensen te moeten laten wachten terwijl de hele verdere dienstregeling al in slaapmodus is, vind ik echt onbegrijpelijk. Het is niet bepaald zo dat er over een kwartier weer een trein is.

En dat alles zonder enig bericht op de informatieborden of app! Als je dan niet weet hoe het allemaal loopt, zet dan gewoon alles uit met de mededeling dat NS het ook even niet meer weet. Het is echt een behoorlijke domper om ergens op tijd te staan en dan zelfs nog te denken de trein nog in aantocht is, wellicht een paar minuten vertraagd. We stonden daar als een stel kuddeschapen braaf te wachten, pas later bleek bij navraag dat de trein eerder was vertrokken. Maar toen waren we al weer 20 minuten kleumen verder. (Terzijde, het is wel geestig dat je pas bij een vertraging van meer dan 20 minuten begint denken dat er iets echt niet klopt. Tot die tijd zit je gevoelsmatig nog ruim in de NS vertragingsmarge!)

Ik reis dagelijks met de trein en het is me opgevallen dat er altijd alleen maar wordt omgeroepen wat al bekend is bij de meesten, maar zodra er eens iets afwijkt en je eens op de borden gaat kijken wat er geadviseerd wordt, blijkt dat ze het bij NS ook niet weten. Ook het personeel, waar er op HS veel van rondloopt ivm extra controle, weet nergens wat van. Waardeloos.

Kortom, aanbevelingen van mijn kant: borden uit als er onzin op staat en ik stel voor om gewoon helemaal nooit meer te stoppen bij de stations. Het gaat tenslotte om verwachtingsmanagement en dan weten we tenminste waar we aantoe zijn. Dat voorkomt een hoop teleurstellingen. Dank u.

In elk geval heb ik weer eens gebruik kunnen maken van nachtnet. Het was een mooie flashback naar mijn studententijd. Ik heb die periode ruim 10 jaar geleden afgesloten, en deze ervaring heeft me weer eens doen beseffen, zo geweldig was die studententijd nou ook weer niet.
icon

Beste antwoord door Charon NS 1 juni 2015, 11:54

Beste LizBo, jammer om te lezen dat je een slechte ervaring hebt gehad met het nachtnet afgelopen weekend. Er waren inderdaad werkzaamheden op dit traject, maar dat betekent niet dat de trein zomaar te vroeg kan vertrekken. Dat is uiteraard niet de bedoeling! Ik heb er dan ook meteen een melding van gemaakt voor je, zodat intern nagegaan kan worden wat er gebeurd is.

Ook neem ik je feedback mee over het volgens jou lege station wat betreft de faciliteiten. Ik kan me voorstellen dat de tijd inderdaad wat makkelijker te doden is als er veel om je heen gebeurd, zoals op Schiphol.

Ik hoop dat je volgende ervaring beter is en je toch nog enigszins positief terug kan kijken op je studententijd. 🙂
Bekijk origineel

12 reacties

De trein van 0:43 u uit HS ging tot Schiphol en hij had mogelijk al paar minuten vertraging. Dus dat zet achteraf ook geen zoden aan de dijk als je toch naar Amsterdam moest.
Reputatie 1
De trein van 0:43 u uit HS ging tot Schiphol en hij had mogelijk al paar minuten vertraging. Dus dat zet achteraf ook geen zoden aan de dijk als je toch naar Amsterdam moest.
Ik wacht liever op Schiphol, warm en overdekt, met Starbucks en andere dingen tot mijn beschikking dan op Den Haag HS. Dat is echt het meest troosteloze station van Nederland, vooral 's avonds.

Bovendien zijn er vanaf Schiphol nog talloze andere mogelijkheden om naar Amsterdam CS te komen.

Overigens gaat het me om het totale gebrek aan informatie. We stonden 20 minuten als gekke gerrit op een trein te wachten die al lang weg was.
Reputatie 1

Ik wacht liever op Schiphol, warm en overdekt, met Starbucks en andere dingen tot mijn beschikking dan op Den Haag HS. Dat is echt het meest troosteloze station van Nederland, vooral 's avonds.

Oh, Starbucks is dan al dicht. Nou ja, een beetje window shopping of Burger King dan op zijn minst.

Bovendien zijn er vanaf Schiphol nog talloze andere mogelijkheden om naar Amsterdam CS te komen.

Overigens gaat het me om het totale gebrek aan informatie. We stonden 20 minuten als gekke gerrit op een trein te wachten die al lang weg was.
Dat komt ook omdat je niet op voorbereid was van je reis. Alleen voor Starbucks ha, ha nou dan had je net zo goed misschien via Utrecht kunnen reizen, de volgende vraag zal zijn of die dan wel open is! 😛
Reputatie 1
Het gaat me niet om de Starbucks. Het gaat me erom dat ik van 0:43 tot 1:23 op een kaal station Hollands Spoor heb staan wachten. Er is daar niets! Er zijn zelfs nauwelijks genoeg bankjes om te zitten. Dan zit ik dus liever op Schiphol bij de Burger King ofzo.

Overigens, nachtnet rijdt via Amsterdam naar Utrecht, dus daar schiet je niks mee op.
Reputatie 1

Wie markeert dit nou eigenlijk als antwoord? Dit is toch geen antwoord op de gang van zaken?

Wie markeert dit nou eigenlijk als antwoord? Dit is toch geen antwoord op de gang van zaken?

Dat is het nieuwe beleid van de moderators. In plaats van zelf te reageren lezen ze heel vluchtig de vraag door en vinken vervolgens een willekeurige reactie aan als antwoord. Dat helpt de vraagsteller weliswaar geen stap verder, maar er is wel weer een vraag afgevinkt dus het ruimt lekker op.
Badge
Beste LizBo, jammer om te lezen dat je een slechte ervaring hebt gehad met het nachtnet afgelopen weekend. Er waren inderdaad werkzaamheden op dit traject, maar dat betekent niet dat de trein zomaar te vroeg kan vertrekken. Dat is uiteraard niet de bedoeling! Ik heb er dan ook meteen een melding van gemaakt voor je, zodat intern nagegaan kan worden wat er gebeurd is.

Ook neem ik je feedback mee over het volgens jou lege station wat betreft de faciliteiten. Ik kan me voorstellen dat de tijd inderdaad wat makkelijker te doden is als er veel om je heen gebeurd, zoals op Schiphol.

Ik hoop dat je volgende ervaring beter is en je toch nog enigszins positief terug kan kijken op je studententijd. 🙂
Reputatie 1

Ik hoop dat je volgende ervaring beter is en je toch nog enigszins positief terug kan kijken op je studententijd. :)

Dank! De slechte communicatie was wat mij betreft overigens het hoofdprobleem.
Badge
[..]

We doen ons best de reiziger (jou dus!) altijd zo goed en snel mogelijk te informeren. Soms duurt het ook even voor de actuele informatie bij ons binnen is gekomen, wat voor de vertraging in informatievoorziening kan zorgen. We proberen dit altijd te verbeteren. Ik kan me goed voorstellen dat het niet fijn is om verkeerde, of late, informatie te krijgen tijdens/voor je reis. Excuses hiervoor en ik hoop dat dit de volgende keer beter is.
Reputatie 1
[..]

We doen ons best de reiziger (jou dus!) altijd zo goed en snel mogelijk te informeren. Soms duurt het ook even voor de actuele informatie bij ons binnen is gekomen, wat voor de vertraging in informatievoorziening kan zorgen. We proberen dit altijd te verbeteren. Ik kan me goed voorstellen dat het niet fijn is om verkeerde, of late, informatie te krijgen tijdens/voor je reis. Excuses hiervoor en ik hoop dat dit de volgende keer beter is.

Ja, maar het NS personeel ter plaatse kan zich er toch ook een beetje in verdiepen welke trein er net voor hun neus vertrokken is? Ze stonden er met hun neus bovenop.
@ Senang. Die trein reed helemaal niet tot Schiphol maar naar Amsterdam Centraal. En had ook geen vertraging. Pas te Sloterdijk reed hij met +2.

Reageer