beantwoord

Trein vertrekt te vroeg

• 28 juli 2015
  • 2 reacties
  • 694 Bekeken

waarom gaat de trein regelmatig te vroeg weg? ik kwam exact 17:40:20 aan voor de trein van 17:41:00 en hij reed al weg. Zo mis ik regelmatig mijn aansluiting. Dit is erg frustrerend.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 30 juli 2015, 13:39

Hoi Roeland, en welkom op het forum!

De machinist mag met een trein vertrekken wanneer aan twee voorwaarden is voldaan:

1. De trein is gereed voor vertrek

2. De machinist heeft toestemming tot vertrek

Het duurt ongeveer 30 seconden om de trein gereed te maken. Natuurlijk kan het gebeuren dat dit soms iets langer is (40 seconden in jouw geval). Als de trein toen ook echt vertrok, dan is dat inderdaad niet de bedoeling. Mogelijk speelde er een reden waarom dit is gebeurd. Ik kan dit echter niet voor je achterhalen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
17.41 is de tijd dat de trein vertrekt, het is niet zo dat u tot die tijd kunt instappen. De vertrekprocedure begint vroeger en kan in principe niet onderbroken worden, maar 40 seconden van te voren is inderdaad wel vroeg om die zelfs te starten, laat staan wegrijden. Een trein mag en behoort niet te vroeg te vertrekken, gesteld dat het niet toevallig een verlate trein is.
Hoi Roeland, en welkom op het forum!

De machinist mag met een trein vertrekken wanneer aan twee voorwaarden is voldaan:
1. De trein is gereed voor vertrek
2. De machinist heeft toestemming tot vertrek

Het duurt ongeveer 30 seconden om de trein gereed te maken. Natuurlijk kan het gebeuren dat dit soms iets langer is (40 seconden in jouw geval). Als de trein toen ook echt vertrok, dan is dat inderdaad niet de bedoeling. Mogelijk speelde er een reden waarom dit is gebeurd. Ik kan dit echter niet voor je achterhalen.

Reageer