beantwoord

treinen vanaf schiphol op zondagmorgen

• 1 februari 2015
  • 11 reacties
  • 406 Bekeken

Iedere ochtend komen duizenden mensen aan met het vliegtuig op schiphol. Juist zondagmorgen is het erg druk, omdat mensen op maandag aan het werk willen (thuis of als bezoeker in Nederland). Vele intercontinentale vluchten komen aan tussen 5 en 6. Maar op zondag gaat de eerste trein naar Utrecht bv pas om 07.16. Ruim een uur wachten na een vermoeidende nachtvlucht is je lot. Kan dat niet anders?
icon

Beste antwoord door Sumber Alam 1 februari 2015, 10:11

Er vertrekken vanuit Schiphol ook nachttreinen naar Utrecht Centraal, die vertrekken om 5:02 en 6:02 u uit Schiphol via Amsterdam Centraal naar Utrecht. Tussen 6:02 en 7:16 is er geen reis mogelijkheid per trein. Vanuit Schiphol kunt u ook anders een Schiphol Taxi nemen die zijn in het algemeen niet zo heel erg duur, vergeleken met een gewone taxi.
Bekijk origineel

11 reacties

Er vertrekken vanuit Schiphol ook nachttreinen naar Utrecht Centraal, die vertrekken om 5:02 en 6:02 u uit Schiphol via Amsterdam Centraal naar Utrecht. Tussen 6:02 en 7:16 is er geen reis mogelijkheid per trein. Vanuit Schiphol kunt u ook anders een Schiphol Taxi nemen die zijn in het algemeen niet zo heel erg duur, vergeleken met een gewone taxi.
Reputatie 4
Badge
Iedere ochtend komen duizenden mensen aan met het vliegtuig op schiphol. Juist zondagmorgen is het erg druk, omdat mensen op maandag aan het werk willen (thuis of als bezoeker in Nederland). Vele intercontinentale vluchten komen aan tussen 5 en 6. Maar op zondag gaat de eerste trein naar Utrecht bv pas om 07.16. Ruim een uur wachten na een vermoeidende nachtvlucht is je lot. Kan dat niet anders?
Helemaal mee eens. De verbinding Schiphol - Utrecht is in de vroege zondagochtend slecht. Na 6h02 is de eerstvolgende trein pas om 7h16.
Reputatie 4
Badge
De Schipholtaxi Utrecht kost 50 euro.
Een enkeltje (met korting) met de trein kost 5,10 euro. Dat vind ik nogal een verschil. Zelfs met meerdere mensen.
De Schipholtaxi Utrecht kost 50 euro. Wie zegt dat ze met korting reist? Geld hoeft ook niet altijd een rol te spelen ook al is het duurder. Het is vooral wat praktischer, zeker als je met (veel) bagage bij je hebt. In de trein heb je niet altijd plek om je bagage kwijt te kunnen. De schipholtaxi brengt je van deur tot deur. En dat is per trein niet het geval. Het duurt per trein wat langer over dan dat je met de taxi naar huis gaat.
Een enkeltje (met korting) met de trein kost 5,10 euro. Dat vind ik nogal een verschil. Zelfs met meerdere mensen.
Reputatie 4
Badge
Wie zegt dat ze met korting reist?

Of Margriethartman met korting reist, weet ik niet.Ik reis met korting (zoals een meerderheid van de reizigers). En ik vind het verschil erg groot. Ook zonder korting (8,50 euro) is het verschil groot.
Margriethartman kan zelf haar afwegingen maken op basis van de eisen van prijs, reistijd, wachttijd, comfort, et cetera.

Overigens moet je met de Schipholtaxi (van te voren gereserveerd, want alleen dan kun je voor 50 euro naar Utrecht) soms ook een tijd wachten, voordat je weg kunt. Ik heb wel eens 40 minuten moeten wachten.
Wie zegt dat ze met korting reist?

Of Margriethartman met korting reist, weet ik niet.Ik reis met korting (zoals een meerderheid van de reizigers). En ik vind het verschil erg groot. Ook zonder korting (8,50 euro) is het verschil groot.
Margriethartman kan zelf haar afwegingen maken op basis van de eisen van prijs, reistijd, wachttijd, comfort, et cetera.

Overigens moet je met de Schipholtaxi (van te voren gereserveerd, want alleen dan kun je voor 50 euro naar Utrecht) soms ook een tijd wachten, voordat je weg kunt. Ik heb wel eens 40 minuten moeten wachten.
Wij wonen zelf vlakbij Schiphol, maar voor ons is dit een makkie, we kunnen met de auto, met de trein en met taxi. Ik heb zelf een Dal Voordeel abonnement en ik reis zelfs 1e klasse, dus voor dat stukje shl-ut zou ik 8, 70 € kwijt moeten zijn, als ik tenminste in Utrecht zou wonen. Normaliter woon ik slechts 24 km van de luchthaven af, dus ik betaal in werkelijkheid 5 € met korting in de 1e klasse. Het is maar wat je voor over hebt. Met de trein kan ook van alles aan de hand zijn, dan word je weleens genoodzaakt om de hoge kosten per taxi voor je eigen rekening te nemen. Ik snap niet waarom de taxikosten zo hoog zijn. Maar zowel met de taxi als met de trein vind ik zelf ideaal! Minder leuk zijn vooral de files, evenementen, werkzaamheden en storingen. Maar je moet toch wat?!

De vraag is natuurlijk waarom er zo'n gat in de dienstregeling zit tussen 6.02 en 7.16. Kan daar niet iets aan gedaan worden? Taxi is natuurlijk een alternatief, maar is veel duurder en zou je van tevoren geboekt moeten hebben.
Door de weeks rijdt er om 6:46 nog een IC naar Heerlen, en op zaterdag een IC naar Utrecht Centraal. De vraag is dus of die IC van zaterdag ook op zondag kan rijden. Want een uurdienst van/naar Schiphol wordt nu 24/7 geboden, behalve op zondag rond 7:00 uur. Dat moet aan te passen zijn.
Heb ik ook last van, het is onmogelijk om zondag ochtend op Schiphol te komen via openbaar vervoer. Moest een vriend lief aankijken om mij met de auto naar het vliegveld te brengen, dat moet beter kunnen.
[quote=margriethartman][quote=Sumber Alam]Er vertrekken vanuit Schiphol ook nachttreinen naar Utrecht Centraal, die vertrekken om 5:02 en 6:02 u uit Schiphol via Amsterdam Centraal naar Utrecht. Tussen 6:02 en 7:16 is er geen reis mogelijkheid per trein. Vanuit Schiphol kunt u ook anders een Schiphol Taxi nemen die zijn in het algemeen niet zo heel erg duur, vergeleken met een gewone taxi.

De vraag is natuurlijk waarom er zo'n gat in de dienstregeling zit tussen 6.02 en 7.16. Kan daar niet iets aan gedaan worden? Taxi is natuurlijk een alternatief, maar is veel duurder en zou je van tevoren geboekt moeten hebben.
de NS moet haar personeel ook uitbetalen zij willen hun salaris ook krijgen. Vroeger kwam ook de Telegraaf op zondag op mijn deurmat, maar de krant moest zijn personeel en ook krantenbezorgers ook meer uitbetalen. Zeker voor alle vroege normale zondagsdiensten (het nachtnet behoort niet bij de normale dienstregeling) is het financieel gezien ook niet even haalbaar om deze uit te voeren.
Reputatie 4
Badge
En toch zou het erg prettig zijn als er in de vroege en late uren meer treinen naar Schiphol zouden rijden.

Reageer