Treinreis onderbreken

Deze week reisde ik van Groningen naar Leiden. Wegens een afspraak onderbrak ik mijn reis in Lelystad. Vanwege de gesloten poortjes was ik gedwongen uit te checken en later opnieuw in te checken. daardoor kostte mijn reis 12,50 euro meer. Ik heb een klacht ingediend en mijn geld wordt ook terugbetaald. Maar het lijkt mij dat er een structurele oplossing voor dit probleem moet komen.

29 reacties

Reputatie 2
Om het voor de vraagsteller makkelijk te houden, kids vrij is voor u niet van toepassing

Kan alleen maar verwarrend zijn
Nee het antwoord is dat die oplossing wel voorhanden is, maar pas eind dit jaar wordt ingevoerd, wat uiterst merkwaardig is en veel mensen onnodig geld gaat kosten.
Reputatie 4
Dit is een van de vele verkapte prijsverhogingen die de NS heeft ingevoerd bij het invoeren van de ov-chipkaart. Zolang de NS niet van overheidswege wordt gedwongen om hier iets aan te veranderen zullen zij dat zeker niet uit zichzelf doen.
Persoonlijk vind ik het raar dat de tarieven en de daarbij behorende voorwaarden niet tot op de letter nauwkeurig zijn vastgelegd binnen een tarievenhuis.
Daarnaast zijn er inderdaad vanaf de invoering van de OVC in vooral ketenreizen veel prijsverhogingen gekomen.
Een tarievenhuis? :?

Reageer