beantwoord

treinspotter

• 15 mei 2015
  • 1 reactie
  • 307 Bekeken

Al mijn hele leven een modeltreinen hobbyist.
Spot graag goederentreinen/met locomotiefen/bovenleidingpalen/overspanningen en uiteraard de stations met de daarbij behorende toegangssporen/stalen bruggen.
Haarlem is mijn mooiste station.
De ontwikkelingen/vernieuwingen gaan zeer snel.
Ik baal daarom van die poortjes maar begrijp zeer zeker de reden waarom die er gekomen zijn.
Hoe kan ik kosteloos de Nederlandse stations bezichtigen en genieten van alles wat er maar te zien valt op spoorweg gebied.
Je moet tegenwoordig al een hts opleiding gehad hebben om iets te snappen van het aantal soorten vervoersbewijzen wat te koop is maar een kaartje om alleen maar op het perron te mogen zie ik niet.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
icon

Beste antwoord door Thom 15 mei 2015, 17:04

Als u een ov-chipkaart heeft kunt u bij gesloten poortjes toch zonder extra kosten naar binnen, mits u binnen een uur weer uitcheckt. Daarna doet u dat desgewenst weer voor een uur. Zijn de poortjes open dan loopt u gewoon in en uit, al klopt dat formeel niet helemaal. Er is geen echt perronkaartje, deze manier is een soort vervanging.

U moet naast de ov-chipkaart twintig euro op de kaart hebben staan als u niet in het bezit bent van een abonnement. Het systeem is dat het wordt afgeschreven na het inchecken en weer wordt bijgeschreven bij het uitchecken binnen een uur. Heeft u een abonnement, dan is tien euro voldoende. Als u nog geen ovchipkaart heeft, zult u hem moeten kopen voor 7,50.

Lang alle stations zijn nog niet afgesloten maar het worden er wel steeds meer.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Als u een ov-chipkaart heeft kunt u bij gesloten poortjes toch zonder extra kosten naar binnen, mits u binnen een uur weer uitcheckt. Daarna doet u dat desgewenst weer voor een uur. Zijn de poortjes open dan loopt u gewoon in en uit, al klopt dat formeel niet helemaal. Er is geen echt perronkaartje, deze manier is een soort vervanging.

U moet naast de ov-chipkaart twintig euro op de kaart hebben staan als u niet in het bezit bent van een abonnement. Het systeem is dat het wordt afgeschreven na het inchecken en weer wordt bijgeschreven bij het uitchecken binnen een uur. Heeft u een abonnement, dan is tien euro voldoende. Als u nog geen ovchipkaart heeft, zult u hem moeten kopen voor 7,50.

Lang alle stations zijn nog niet afgesloten maar het worden er wel steeds meer.

Reageer