beantwoord

Treintype te laat zichtbaar op app

• 4 augustus 2016
  • 16 reacties
  • 358 Bekeken

Al een tijdje toont de NS App welke type materieel en hoe lang de trein is.
Sinds een week komt dat pas in beeld als je al in de trein zit, de trein is echter al een tijdje op weg met zijn rit.

Dat is erg jammer, aangezien op het traject (Den Haag CS- Hilversum) je vaak een dagelijkse materieel show krijgt (alle soorten sprinters in diverse lengtes en heel af en toe een DDZ...).

Is dit probleem bekend, en is het tijdelijk vanwege de werkzaamheden op Schiphol ?
icon

Beste antwoord door Bob 10 augustus 2016, 16:43

Volgens mij kunnen we dit nu wel concluderen, de planner geeft de lengte van de treinen weer (op tijd) aan sinds de werkzaamheden voorbij zijn.
Bekijk origineel

16 reacties

Al een tijdje toont de NS App welke type materieel en hoe lang de trein is.
Sinds een week komt dat pas in beeld als je al in de trein zit, de trein is echter al een tijdje op weg met zijn rit.

Dat is erg jammer, aangezien op het traject (Den Haag CS- Hilversum) je vaak een dagelijkse materieel show krijgt (alle soorten sprinters in diverse lengtes en heel af en toe een DDZ...).

Is dit probleem bekend, en is het tijdelijk vanwege de werkzaamheden op Schiphol ?

Hallo Bob! Ik ga dit voor je uitzoeken en ik kom hier op terug, mijn vermoeden is ivb met de werkzaamheden maar ik wil dit voor je bevestigen. Je hoort van mij.
Volgens mij kunnen we dit nu wel concluderen, de planner geeft de lengte van de treinen weer (op tijd) aan sinds de werkzaamheden voorbij zijn.
Hallo Bob, excuses voor mijn late reactie maar ter bevestiging.. Dit komt inderdaad door de werkzaamheden.
Nu zie je wel het treintype, maar dat is SLT 4tje
Niet echt fijn met temperatuur van 30+, en iedereen weer aan het werk.

Gaat om de Sprinter van Den Haag Centraal naar Hilversum van 17.17 (5765).
Komt dit ook door de werkzaamheden?
Welke werkzaamheden? 😉 Ik denk eerder dat er door een of andere storing geen extra materieel beschikbaar is.
Ik kan niet per rit achterhalen waarom een bepaalde hoeveelheid treinstellen is ingezet. Je kan het 't beste binnen de NS Xtra App melden in de druktemelder.
Niet per rit, maar traject, ik schrijf toch dat dit waardeloze gedoe al de hele week zo is?

Gisteren werd de sprinter Weesp-Leiden gereden met een koploper...dat zegt natuurlijk ook genoeg.

Wat jullie app betreft, dat lukt me niet die te gebruiken als ik moet staan in een trein, buiten het feit dat er geen wifi is in Sprinters!
Je kan dit binnen de app-omgeving doorgeven aan de ontwikkelaars. Ze zijn blij met je feedback!
Bij werkzaamheden is het altijd lastig om van tevoren aan te geven welke treinen er rijden, zoals rond Weesp het geval is. Opstelplannen worden in de war geschopt en materieel is niet waar het volgens maandplan moet zijn. Een koploper als sprinter hebben trouwens weinig reizigers moeite mee.
Nee, natuurlijk hebben ze er geen moeite mee, ik wil er alleen maar mee aangeven dat de materieelinzet aangepast is vanwege die brug bij Almere.
Een koploper (en ook de DDZ) heeft wel moeite om het sprinterdienstregeling bij te benen ivm de indeling en vertreksnelheden (daarom noemen jullie die stoptreinen sprinters).
Voorbeeld is de inzet van DDZ tussen Hoorn en Hoofddorp een tijd terug, ik had in Zaandam maar 2 minuten overstaptijd op de Sprinter naar Uitgeest die ik door de lage acceleratie van het DDZ materieel nooit kon halen...
Reputatie 6
Volgens mij is die overstap van 2 minuten op Zaandam van de trein uit Hoorn naar de Sprinter naar Uitgeest geen geldige overstap. Wel altijd mooi als je 'm haalt.
Nee, omdat het (puur in theorie) ook om 3 minuten gaat.
Maar ondanks dit foutje van mij geeft de planner van NS ook overstap adviezen aan van 2 minuten zoals Hoofddorp-Rijswijk in het weekend.
Als je een half uur extra reistijd standaard zou hebben, prijst de NS zich volledig uit de markt, dan ben je zelfs met de fiets sneller 😛
Reputatie 6
2 minuten overstaptijd in de reisplanner wordt wel gehanteerd bij cross-platform overstappen. 🙂
Dat is in beide gevallen.
Hoi Bob, ik zie niet zo snel om welke overstap op Zaandam het gaat. Heb je misschien voor mij een vertrektijd vanaf Hoorn waarbij deze overstap voorkomt?
Reputatie 6
KOmende vanuit Hoorn heb je 11 minuten overstaptijd op de Sprinter naar Uitgeest (doordeweeks overdag) en 28 minuten ('s avonds en in het weekend).

Ik denk dat je eerder bedoelt komende vanuit Hofddorp, dan heb je in Zaandam inderdaad de crossplatformoverstap van 3 minuten in Zaandam. Nu is de Sprinter naar Hoorn niet altijd even denderend in de punctualiteit. Daarnaast komt nog bij dat als de IC naar Den Helder vertraagd is, de daaropvolgende Sprinters ook lichte vertragingen hebben aangezien alles zo ontzettend dicht op elkaar is gepland (IC Den Helder gaat om :25/55, SPR Hoorn om 27:/57 en de SPR Uitgeest om :30/:00).

Ik heb gelezen dat de tijden op de Zaanlijn bij de aankomende dienstregeling gaan verschuiven, dus wie weet wat er gaat gebeuren! 🙂
Is idd vanuit Hoofddorp

Toevallig afgelopen zondag gegaan, maar dit keer via Sloterdijk (met de stoptrein die van Hoofddorp naar amersfoort gaat) dan heb je een kwartier om over te stappen.

Reageer