beantwoord

Treinuitval Uitgeest?

• 7 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 312 Bekeken

Steeds regelmatiger rijden sprinters vanaf station Uitgeest in de richting A'dam/R'dam gewoon niet. NS bedankt!
icon

Beste antwoord door Ramon NS 7 oktober 2014, 17:48

Goed dat je ons forum hebt gevonden om dit door te geven. Ik zie dat er inderdaad zo nu en dan een trein wordt geschrapt. Vandaag zijn er vanaf Uitgeest inderdaad 4 treinen geschrapt. Dit is voor de reizigers ontzettend vervelend, hier zijn wij ons bewust van. Ik hoop dat je beseft dat wij niet zomaar een trein schrappen. Hier is altijd een goede reden voor. In de meeste gevallen is er geen materieel beschikbaar door bijvoorbeeld defect materieel of storingen elders in het land. De reden dat de trein niet rijdt wordt vaak ook omgeroepen op het station. Groet Ramon
Bekijk origineel

7 reacties

Goed dat je ons forum hebt gevonden om dit door te geven. Ik zie dat er inderdaad zo nu en dan een trein wordt geschrapt. Vandaag zijn er vanaf Uitgeest inderdaad 4 treinen geschrapt. Dit is voor de reizigers ontzettend vervelend, hier zijn wij ons bewust van. Ik hoop dat je beseft dat wij niet zomaar een trein schrappen. Hier is altijd een goede reden voor. In de meeste gevallen is er geen materieel beschikbaar door bijvoorbeeld defect materieel of storingen elders in het land. De reden dat de trein niet rijdt wordt vaak ook omgeroepen op het station. Groet Ramon
Beste Ramon,
Vanochtend vielen er twee treinen achter elkaar uit, de derde had twintig minuten vertraging. Er is al die tijd niets omgeroepen over de reden. En 'zo nu en dan' gebeurt de laatste tijd wel vaak!
Sophie
Beste Ramon,
Vanochtend vielen er twee treinen achter elkaar uit, de derde had twintig minuten vertraging. Er is al die tijd niets omgeroepen over de reden. En 'zo nu en dan' gebeurt de laatste tijd wel vaak!
Sophie
Ik heb deze week geen trein gehad op het traject Uitgeest-Amsterdam en vice versa die op tijd reed. Uitgevallen treinen en stranden in Wormerveer zijn aan de orde van de dag. Communicatie is 0.
https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/5-minuten-vertraging-niet-verder-wormerveer-30161
Welkom op het NS Serviceforum, Matsman. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. In het topic wat Bob post, vind je inderdaad een uitleg. Vanaf 30 minuten vertraging kun je overigens een claim indienen. Hier vind je meer informatie. Wat mis je in de informatievoorziening? En bedoel je dan de communicatie op het station en/of in de Reisplanner?
Welkom op het NS Serviceforum, Matsman. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. In het topic wat Bob post, vind je inderdaad een uitleg. Vanaf 30 minuten vertraging kun je overigens een claim indienen. Hier vind je meer informatie. Wat mis je in de informatievoorziening? En bedoel je dan de communicatie op het station en/of in de Reisplanner?Vanaf 30 minuten ja. Maar als je dagelijks reist op een traject van 30 minuten en je hebt dagelijks (en dat zijn de goede dagen), een kwartier vertraging dan heb je het over 25% extra reistijd. Daar zie je niets van terug, terwijl je wel elke maand weer een fors bedrag (zo'n 7 % van mijn maandsalaris) aan de NS betaalt. Tel daarbij op de slechte informatievoorziening (ga een keer kijken op een station Uitgeest als er een trein uitvalt of vertraagd is) en het keer op keer stranden op een guur en desolaat station als Wormerveer, dan wordt de stemming er niet beter op.
Dat kan ik me voorstellen Matsman. Ik ga je opmerking over de informatievoorziening intern registreren en ik hoop voor je dat het reizen op je traject aangenamer wordt.

Reageer