beantwoord

Tunnelstoringen

  • 4 maart 2015
  • 5 reacties
  • 324 Bekeken

Reputatie 2
In Delft ligt nu een nieuwe tunnel.Ik was er op openingdag. Prachtig station. Maar na openingsdag ging het mis. Elke dag storing in de tunnel. En waarom rijdt de Beneluxtrein niet meer om via Gouda naar Amsterdam als er een stremmig is op de oude lijn (in de nieuwe tunnel). En nog gekker Als omleiden dan niet gaat, waarom is ICd dan niet toeslagvrij bij een storing in de tunnels van Delft, Rijswijk of Schiphol. Want ook de schipholtunnel kan er wat van. Enwaarom blijven ze tunnels bouwen terwijl ze de bestaande niet eens storingvrij kunnen laten functioneren.
icon

Beste antwoord door Janou NS 4 maart 2015, 18:30

Hallo InterCityNederland! Er niet iedere dag een storing geweest in de tunnel, maar inderdaad wel vaak. Het omleiden van de Intercity Brussel staat simpelweg niet in de afspraken die gemaakt zijn tussen de vervoerder en ProRail. Voor vrijwel alle situaties zijn van te voren afspraken gemaakt hoe te handelen als er 1 spoor/ twee sporen etc niet meer beschikbaar zijn. In situatie dat er geen treinen naar en vanaf Delft kunnen vertrekken is afgesproken de Intercity Brussel naar en vanaf Rotterdam te laten reizen. Passagiers kunnen dan vanuit of naar Amsterdam en Schiphol met Intercity direct mee. het toeslagvrij geven van Intercity direct is een duivels dilemma omdat dit (zeker in de spits maar ook erbuiten) hele drukke treinen zijn. Er zijn veel klanten die extra geld betalen om van deze treinen gebruik te maken, zij hebben voorrang. Bovendien zijn er vrij goede omreismogelijkheden (via Gouda (via Utrecht Centraal) Bij een calamiteit in de tunnel van Schiphol heeft toeslagvrij maken trouwens geen zin omdat Intercity direct daar ook gebruik van maakt. En we blijven tunnels bouwen omdat de overheid dat van ons vraagt en omdat het op sommige plaatsen de enige mogelijkheid is om sporen uit te breiden of op gunstige plekken te komen. Je moet er niet aan denken dat station Schiphol ergens buiten het vliegveld gelegen had bijvoorbeeld. Het mooie van dat station is dat het meteen onder de vertrekhal zit. En probeer maar eens midden in Delft naar 4 sporen uit te breiden. Of zoals in de Jaren 80 is gedaan in Rotterdam. Hopelijk weet je zo voldoende!
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo InterCityNederland! Er niet iedere dag een storing geweest in de tunnel, maar inderdaad wel vaak. Het omleiden van de Intercity Brussel staat simpelweg niet in de afspraken die gemaakt zijn tussen de vervoerder en ProRail. Voor vrijwel alle situaties zijn van te voren afspraken gemaakt hoe te handelen als er 1 spoor/ twee sporen etc niet meer beschikbaar zijn. In situatie dat er geen treinen naar en vanaf Delft kunnen vertrekken is afgesproken de Intercity Brussel naar en vanaf Rotterdam te laten reizen. Passagiers kunnen dan vanuit of naar Amsterdam en Schiphol met Intercity direct mee. het toeslagvrij geven van Intercity direct is een duivels dilemma omdat dit (zeker in de spits maar ook erbuiten) hele drukke treinen zijn. Er zijn veel klanten die extra geld betalen om van deze treinen gebruik te maken, zij hebben voorrang. Bovendien zijn er vrij goede omreismogelijkheden (via Gouda (via Utrecht Centraal) Bij een calamiteit in de tunnel van Schiphol heeft toeslagvrij maken trouwens geen zin omdat Intercity direct daar ook gebruik van maakt. En we blijven tunnels bouwen omdat de overheid dat van ons vraagt en omdat het op sommige plaatsen de enige mogelijkheid is om sporen uit te breiden of op gunstige plekken te komen. Je moet er niet aan denken dat station Schiphol ergens buiten het vliegveld gelegen had bijvoorbeeld. Het mooie van dat station is dat het meteen onder de vertrekhal zit. En probeer maar eens midden in Delft naar 4 sporen uit te breiden. Of zoals in de Jaren 80 is gedaan in Rotterdam. Hopelijk weet je zo voldoende!
Welke klanten betalen extra geld (boven op de toeslag) om met de IC Direct te reizen ? Abonnementhouders ?
Dus andere abonnementhouders zijn te min begrijp ik hieruit ?

Het gekke is dat tijdens de werkzaamheden de IC Direct wel toeslagvrij was buiten de spits, is er in 1 week dan zoveel veranderd ????????????
Er niet iedere dag een storing geweest in de tunnel, maar inderdaad wel vaak.
Klopt. De tunnel is vijf dagen open, waarvan 3 met een storing: zondag, maandag en woensdag. Dinsdag was er ook een storing op dat traject, maar dat was de tunnel Rijswijk.
Een score van 2 uit 5 is in ieder geval niet gemiddeld goed, dus Timo Huges kan tevreden zijn.
Waar de brandmeldingen misschien nog als kinderziektes aangemerkt kunnen worden, was de storing van vandaag vermijdbaar:

Treinreizigers hebben in de ochtendspits vertraging opgelopen omdat een aannemer van ProRail in de afgelopen nacht verkeerde borden had geplaatst. Op het bord stond dat reizigerstreinen bij station Delft maximaal 100 mochten rijden, terwijl de maximale snelheid tijdelijk 80 bedraagt.

Op de verkeerde borden stond wel de juiste snelheid voor goederentreinen. Door de verkeerde borden moest de treindienstleiding van ProRail iedere machinist bellen. Om de drukte te verminderen is vervolgens besloten om een aantal Sprinters en Intercity's op te heffen. Na de ochtendspits heeft ProRail de juiste borden geplaatst.

> lees verder op treinreiziger.nl

Als ze nou tijdelijk de draaideuren open hadden gezet, was er niets aan de hand geweest als er toch per ongeluk een trein met 100 km/h door de tunnel was gegaan en hadden er dus geen treinen uit hoeven vallen.

Reageer