beantwoord

Twee verschillende fietsen stallen

Ik heb 2 fietsen, 1 voor mooi weer en 1 voor slecht weer; ik wil een stallingsabonnement afsluiten waarbij het niet uitmaakt op welke fiets ik kom. Volgens de stallingsbeheerder ( Den Haag Centraal) moet ik per fiets een abonnement afsluiten. Let wel: voor mij geldt óf de ene fiets, óf de andere fiets; nooit de rwee fietsen tegelijkertijd.
Iemand een tip ( die verder gaat dan het stallingskaartje eraf halen en op de andere fiets plakken vice versa) ??
icon

Beste antwoord door Miriam NS 25 juni 2018, 17:51

Update: Zoals afgesproken zou ik vandaag nog even een terugkoppeling plaatsen. Na navraag bij mijn collega's van NS Fiets klopt de reactie van de beheerder inderdaad. Als je twee fietsen wenst te stallen dan dien je inderdaad twee abonnementen af te sluiten. Op het moment kunnen we dit helaas niet anders realiseren.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
Als ik het goed begrepen heb gaan alle stallingen over op een systeem waar het stallingsabonnement op je ov-chipkaart komt te staan, i.p.v. de witte stallingspassen en stickers/kaartjes op je fiets. Dan maakt het dus niet meer uit met welke fiets je komt, en kan je in de meeste gevallen ook 24/7 de stalling binnen.

Ik weet niet of dat ook al op Den Haag Centraal kan, of per wanneer. Er zullen in ieder geval dan poortjes moeten komen. Eindhoven heeft die ook nog niet, maar kan al wel overweg met stallingsabonnementen op een ov-chipkaart.

Neem aan dat de beheerder in Den Haag weet wat er mogelijk is, en je niet zomaar een tweede abonnement wil aansmeren.. 😃
Hallo Mhjguichelaar, welkom op onze Community!

Dat is een goede vraag! Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van NS Fiets en hoop morgen meer te weten. Je hoort z.s.m. van mij!
Reputatie 5
De stalling in Den Haag wordt pas opgeknapt als de grotere "Mega stalling" onder het KJ plein klaar is. Dit is het plein dat grenst aan oa Babylon en aan je linkerhand is als je naar de huidige stalling gaat. Pas dan wordt er ook gekeken naar dit soort innovatieve oplossingen.
Badge +3
Ik gebruik sinds enige tijd "Stallen op Rekening" op mijn OV-chipkaart. Er komt geen papiertje meer aan te pas.

Het lijkt me dat het met abonnementen net zo zou moeten kunnen werken: je laat je OV-chipkaart scannen waar het abonnement op staat. Het maakt dan niet uit met welke fiets je aan komt rijden.
Reputatie 7
Badge +4
Een tweede persoonlijke chipkaart met stallen op rekening kan het ook oplossen. Dit abonnement kost niets, tenzij je valt over een cent. 😉
Een eventuele tweede chipkaart moet je wel hebben, dan wel aanschaffen, dat is zo. Normaal is de oplossing van Robert prima. De fiets maakt niet meer uit.. Best handig eigenlijk, ik rij ook met verschillende fietsen en stallen kan al op veel plaatsen op deze wijze.
Reputatie 5
Ik gebruik sinds enige tijd "Stallen op Rekening" op mijn OV-chipkaart. Er komt geen papiertje meer aan te pas.

Het lijkt me dat het met abonnementen net zo zou moeten kunnen werken: je laat je OV-chipkaart scannen waar het abonnement op staat. Het maakt dan niet uit met welke fiets je aan komt rijden.

Idealiter wel. Waar het niet dat je voor Den Haag cs geen abonnement via je chipkaart kan afsluiten.
Update: Zoals afgesproken zou ik vandaag nog even een terugkoppeling plaatsen. Na navraag bij mijn collega's van NS Fiets klopt de reactie van de beheerder inderdaad. Als je twee fietsen wenst te stallen dan dien je inderdaad twee abonnementen af te sluiten. Op het moment kunnen we dit helaas niet anders realiseren.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten.
Badge +3
Een tweede persoonlijke chipkaart met stallen op rekening kan het ook oplossen. Dit abonnement kost niets, tenzij je valt over een cent. ;-)
Een eventuele tweede chipkaart moet je wel hebben, dan wel aanschaffen, dat is zo. Normaal is de oplossing van Robert prima. De fiets maakt niet meer uit.. Best handig eigenlijk, ik rij ook met verschillende fietsen en stallen kan al op veel plaatsen op deze wijze.

Probleem is dat ze in Den Haag (nog) werken met een sticker op je fiets. Het gaat dus niet om Stallen op Rekening maar echt om een stallingsabonnement.

Onhandig, ook al kan je de sticker ook gewoon op een andere fiets plakken zoals TS al aangeeft. Ik neem aan dat er een chip in zit, want anders (barcode o.i.d) zou iedereen er een kopie van kunnen maken...
Reputatie 5
Een sticker? Ik heb een papieren kaartje...weliswaar maandabonnement maar toch.
Reputatie 7
Badge +3
Bij de bewaakte stalling in Delft kreeg je toendertijd een sticker op je achterspatbord en een papieren jaarkaart.
Die sticker kun je natuurlijk wel van je fiets afhalen en op een andere fiets plakken, maar als je dat meerdere keren doet plakt die niet meer.

Reageer