beantwoord

uitbreiden stalling station Haarlem en jaarabonnement

• 3 januari 2020
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

Reputatie 5

Ik lees in Noord Hollands Dagblad dat de stalling bij station Haarlem is uitgebreid en dat deel van de stalling voortaan toegankelijk is met OV chipkaart. Ik sta zelf met een papieren jaarabonnement in deze stalling. Ik vermoed in een andere ruimte. Deze heb ik in november afgesloten. Toen is mij niets verteld over deze andere ruimte. Ik heb 105 euro betaald voor dit abonnement. Ik zie dat bij andere soort gelijke stallingen met dit OV chipkaart systeem het abonnement 75 euro kost.  

Heeft deze ruimte nog gevolgen voor jaarabonnement en de prijs? Wordt dit abonnement  op termijn ook digitaal mogelijk? 

De aankondiging van deze uitbreiding was  trouwens niet te vinden op 19 december toen ik er voor het laatst  was en zag gisteren alleen mededeling staan over dat ov fietsen naar andere stalling zijn verplaatst. 

Met de vrijgekomen ruimte op de begane grond, ook wel aangeduid als ’Fietsencarré’, is de publieke en overdekte fietsenstalling daar flink uitgebreid. Behalve gewone fietsen kunnen er nu ook bakfietsen en brom- en snorfietsen worden gestald, wat voorheen daar niet kon.

De entree van deze stallingsruimte zit onder de oude rijtuigenkap aan Stationspleinzijde van het stationsgebouw (tussen Burger King en Starbucks).

OV-chipkaart

Om toegang te krijgen tot dit deel van de fietsenstalling is het wel nodig om een OV-chipkaart te hebben. Gedurende 24 uur is het stallen van een fiets daar gratis. Wie langer dan 24 uur stalt, betaalt 1,25 euro per etmaal.

De Fietsencarré gaat doordeweeks open om 05.10 uur, op zaterdag om 5.35 uur en zondag om 5.45 uur. Van zondag tot en met donderdag gaat hij ’s nachts om 1.40 uur dicht. Op vrijdag en zaterdagnacht is dat om 2.15 uur.

icon

Beste antwoord door Lies87 3 januari 2020, 16:58

Ik kon toevallig net nog even langs de stalling onderweg naar mijn volgende bestemming. Ik ben te woord gestaan door een behulpzame vriendelijke meneer.

De stalling is sinds 1 januari over genomen door de NS en ik kan dus vanaf 6 januari online een jaarabonnement afsluiten voor 55 euro per jaar! Het is voor mij dus voordeliger om mijn huidige abonnement op te gaan zeggen want daar betaalde ik 105 euro voor zoals aangegeven en deze loopt nog door tot 5 november 2020.... Ik heb een formulier gekregen en kan opzeggen per eerste van de maand. Dus ik zou een bedrag terug kunnen krijgen voor 9 maanden en dat is dan meer dan een jaarabonnement nu kost.

Dat wij als abonnementhouders niets wisten ligt waarschijnlijk in het feit dit een particuliere stalling was en de NS besloot dit over te gaan nemen om er een zelfservicestalling van te maken.... En dat dit een bedrijfje was wat hij van zijn vader overnam en het dus niet zo leuk is om dat op te geven. Ik had niet door dat de vaste stalling houder er ook niet meer zat gisteren en daar kwam ik nu net pas achter. 

In mijn oorspronkelijke planning zou ik pas woensdag weer bij de stalling komen, vandaar mijn bericht vanmorgen. 

Er staan nog geen poortjes. Die komen pas over drie maanden..dus dat ik die nog niet had gevonden kan kloppen. Tot die tijd kan een papieren abonnement nog gewoon en is inchecken met OV chipkaart voor dagstallers ook mogelijk. Alleen nieuwe abonnementen moeten via de chipkaart.

Ik kreeg wel een deja vu. In 2018 ging het namelijk in Heemstede-Aerdenhout precies zo. Binnen twee weken was er ineens een zelfservicestalling. Maar toen ging ik fors meer betalen en nu stuk minder ;)

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Lies87,

Van dit onderwerp weet ik helaas zelf niet zoveel, dus ik heb deze vraag even voor je uitgezet. Ik kom erop terug!

Reputatie 5

Ik kon toevallig net nog even langs de stalling onderweg naar mijn volgende bestemming. Ik ben te woord gestaan door een behulpzame vriendelijke meneer.

De stalling is sinds 1 januari over genomen door de NS en ik kan dus vanaf 6 januari online een jaarabonnement afsluiten voor 55 euro per jaar! Het is voor mij dus voordeliger om mijn huidige abonnement op te gaan zeggen want daar betaalde ik 105 euro voor zoals aangegeven en deze loopt nog door tot 5 november 2020.... Ik heb een formulier gekregen en kan opzeggen per eerste van de maand. Dus ik zou een bedrag terug kunnen krijgen voor 9 maanden en dat is dan meer dan een jaarabonnement nu kost.

Dat wij als abonnementhouders niets wisten ligt waarschijnlijk in het feit dit een particuliere stalling was en de NS besloot dit over te gaan nemen om er een zelfservicestalling van te maken.... En dat dit een bedrijfje was wat hij van zijn vader overnam en het dus niet zo leuk is om dat op te geven. Ik had niet door dat de vaste stalling houder er ook niet meer zat gisteren en daar kwam ik nu net pas achter. 

In mijn oorspronkelijke planning zou ik pas woensdag weer bij de stalling komen, vandaar mijn bericht vanmorgen. 

Er staan nog geen poortjes. Die komen pas over drie maanden..dus dat ik die nog niet had gevonden kan kloppen. Tot die tijd kan een papieren abonnement nog gewoon en is inchecken met OV chipkaart voor dagstallers ook mogelijk. Alleen nieuwe abonnementen moeten via de chipkaart.

Ik kreeg wel een deja vu. In 2018 ging het namelijk in Heemstede-Aerdenhout precies zo. Binnen twee weken was er ineens een zelfservicestalling. Maar toen ging ik fors meer betalen en nu stuk minder ;)

Wat fijn dat je dit nog even wou delen hier. Ook fijn is het om te horen dat het voor jou goedkoper gaat worden. Bedankt!

Reputatie 5

Ik denk dat er vast meer mensen met de vraag rond lopen :) 

Inmiddels kan het abonnement online besteld worden

Reageer