beantwoord

Uitchecken en inchecken, wel of niet nodig?

• 11 juni 2018
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik reis op een vast traject tussen Wezep en Utrecht. Op de terugreis vind ik het prettig om via Zwolle te reizen. Qua prijs ticket en reistijd maakt het niets uit volgens de reisplanner. Moet ik dan wel uit- en weer inchecken in Zwolle?
icon

Beste antwoord door Thom 11 juni 2018, 12:57

De reisplanner geeft niet aan dat u via Zwolle mag reizen. Het is niet van belang, omdat de reistijd niet uitmaakt. U betaalt niet voor reistijd maar voor kilometers, of voor de Pietjes Precies, de tariefeenheden. U mag wel via Zwolle reizen en terugsteken met een vrijreizenabonnement, maar ook dan moet u in Zwolle formeel uit- en inchecken. Dat is met deze abonnementen een toegestane route. Met uw abonnement mag het niet, omdat het terugsteken is en u dan dus niet voor de extra kilometers betaalt.

U kunt ook wel nagaan dat dit niet kan: De consequentie zou zijn dat u een Trajectabonnement Utrecht-Wezep koopt, en u in de praktijk er eentje tot station Zwolle heeft. Zo werken de dingen niet. ;-)

'Eigenlijk niet mogen' bestaat niet, het mag niet, zoals Tamzin ook al terecht aangaf.

U zult extra worden belast met de kosten voor Wezep Zwolle en voor Zwolle-Wezep.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge
Eigenlijk mag je niet terugsteken, dus reizen van Zwolle terug naar Wezep. Dit mag wel als je uit- en weer incheckt in Zwolle. Er zullen dan wel extra kosten ontstaan voor het gedeelte Zwolle-Wezep. (2,50 tijdens piek-, of 1,50 tijdens daluren)
Reputatie 7
Badge +3
Dat mag niet "eigenlijk niet", dat mag gewoon helemaal niet zonder uit/inchecken in Zwolle. Je mag namelijk niet terugreizen in de richting van je vertrekstation.
Reputatie 7
Badge +4
De reisplanner geeft niet aan dat u via Zwolle mag reizen. Het is niet van belang, omdat de reistijd niet uitmaakt. U betaalt niet voor reistijd maar voor kilometers, of voor de Pietjes Precies, de tariefeenheden. U mag wel via Zwolle reizen en terugsteken met een vrijreizenabonnement, maar ook dan moet u in Zwolle formeel uit- en inchecken. Dat is met deze abonnementen een toegestane route. Met uw abonnement mag het niet, omdat het terugsteken is en u dan dus niet voor de extra kilometers betaalt.

U kunt ook wel nagaan dat dit niet kan: De consequentie zou zijn dat u een Trajectabonnement Utrecht-Wezep koopt, en u in de praktijk er eentje tot station Zwolle heeft. Zo werken de dingen niet. ;-)

'Eigenlijk niet mogen' bestaat niet, het mag niet, zoals Tamzin ook al terecht aangaf.

U zult extra worden belast met de kosten voor Wezep Zwolle en voor Zwolle-Wezep.
Reputatie 4
Hallo Stegeman en welkom op onze community!

Ik geeft de eerste prijs voor beste antwoord aan Thom!

Reageer