Skip to main content

Vandaag had ik mijn gewone fiets in de bewaakte fietsenstalling gezet. Deze fietsenstalling heeft poortjes waarbij je moet inchecken met je ov-kaart. Om naar binnen of buiten te gaan moet je je fiets op een soort platform zetten zodat de poort weet of je je fiets ook daadwerkelijk meeneemt. Het is de eerste 24 uur gratis. Toen ik later vandaag mijn fiets weer wou meenemen was het poortje om eruit te komen kapot, maar wel open. Ik moest toen dus wel inchecken om binnen te komen maar kon niet uitchecken. Is er een manier om te weten of mijn fiets nog ingecheckt staat en ik dus moet gaan betalen? En kan je via de NS app je fiets uitchecken of is dat niet mogelijk? 

Heb Flex, maar stalling om assistentie vragen helpt ook niet altijd.

Heb een keer langer. dan 10 minuten (nee niet gevoelsmatig, maar letterlijk op de klok gekeken) gewacht na herhaaldelijk gebruik van de assistentieknop toen de poortjes dienst weigerden.
Bij. geen antwoord/reactie heb ik toe maar de noodknop ingedrukt waardoor ik mij uiteindelijk kon ‘bevrijden’ uit de ‘gegijzelde’ situatie. En velen achter mij

Toen moest ik ook moeite doen om mijn incheck ongedaan te maken.

Ik vind dit echter verre van normaal! Kan mij goed indenken dat technologie wel eens faalt, maar deze oplossing is niet goed.

Uw fiets staat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog steeds ingecheckt. Neem contact op met de klantenservice om dit te beëindigen. U vindt de klantenservice via deze pagina. Dit is een reiziger helpt reizigerforum en wij kunnen niet bij uw gegevens natuurlijk.

https://www.ns.nl/klantenservice?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral 

Vandaag had ik mijn gewone fiets in de bewaakte fietsenstalling gezet. Deze fietsenstalling heeft poortjes waarbij je moet inchecken met je ov-kaart. Om naar binnen of buiten te gaan moet je je fiets op een soort platform zetten zodat de poort weet of je je fiets ook daadwerkelijk meeneemt. Het is de eerste 24 uur gratis. Toen ik later vandaag mijn fiets weer wou meenemen was het poortje om eruit te komen kapot, maar wel open. Ik moest toen dus wel inchecken om binnen te komen maar kon niet uitchecken. Is er een manier om te weten of mijn fiets nog ingecheckt staat en ik dus moet gaan betalen? En kan je via de NS app je fiets uitchecken of is dat niet mogelijk? 

Kan dit niet op een andere manier?

Heb dit vandaag voor de zoveelste keer gehad (station Amersfoort uitgang Mondriaanzijde), maar als ik klantenservice bel dan zeggen sommige medewerkers dat ze dat niet kunnen doen???

Welk nummer moet ik bellen of hoe begrijpt elke medewerker wel wat ik precies wel (=mijn eigen fiets uitchecken die ik zelf heb ingecheckt maar niet kon uitchecken omdat het poortje open stond)??

Of de stallingsduur afgesloten kan worden hangt af van de producten op jouw OV-chipkaart en niet van de medewerker die je te spreken krijgt. Heb je NS Flex of Stallen op Rekening? Dan kunnen we je inderdaad op afstand helpen. Heb je geen van deze producten, dus stal je de fiets en reken je bij het ophalen de stallingsduur af (vaak is de eerste 24 uur gratis), dan kunnen wij op afstand niets voor je betekenen. Je dient dan in de stalling goed op te letten bij het inchecken en uitchecken. Mocht er iets niet lukken, dan kun je in de stalling zelf om assistentie vragen. 

Heel vervelend dat de poortjes niet goed werken! Ik zal dit kenbaar maken bij de afdeling die over de poortjes gaan en dat hier iets moet gebeuren. Mijn excuus voor dit ongemak!

Heel vervelend dat de poortjes niet goed werken! Ik zal dit kenbaar maken bij de afdeling die over de poortjes gaan en dat hier iets moet gebeuren. Mijn excuus voor dit ongemak!

Vanochtend was het weer zover: Fietsenstalling Mondriaanpleinzijde van Amersfoort: poortje om in te checken werkt, maar poortje om uit te checken stond gewoon open. Mag ik weer gaan bellen om mijn fiets uit te laten checken?

Afgelopen maandag was het probleem dat ik mijn fiets niet in kon checken en het poortje (wat wel functioneerde) om uit te checken mijn fiets niet als ingecheckt behandelde (terwijl die wel binnen stond).

Kan er niet structureel een oplossing worden gemaakt??

Laura heeft er een melding van gemaakt zodat dit kan worden opgelost. Ik denk dat dit helaas niet zo snel mogelijk was. Je kan inderdaad onze klantenservice benaderen om de fiets uit te checken.

Reageer