beantwoord

Uitchecken Leiden 3 april 2015

• 3 april 2015
  • 8 reacties
  • 189 Bekeken

Volgens mijn reishistorie zou ik niet hebben uitgecheckt op station Leiden.
Ik ben er echt 100% van overtuigd dat dit wel gebeurd is, is er rond 7:.30 een storing geweest bij de uitcheckpoortjes van Leiden?
Het scherm gaf nadat ik mijn kaart er op had gehouden aan dat het uitchecken geslaagd was.
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 april 2015, 09:57

Bob, het bijwerken van de reishistorie kan tot 24 uur duren. De enige manieren om volledig betrouwbare informatie over de transacties met uw ov-chipkaart te krijgen zijn scannen bij de kaartautomaat of laten scannen door een NS-medewerker.
Bekijk origineel

8 reacties

Het systeem mag wel wat sneller worden, ideaal zou zijn dat als je zou kunnen controleren in de trein of bus of je wel ingecheckt bent.

De apparatuur in de bus upload de in- en uitcheckgegevens pas als hij in de remise staat, om niet elke keer uit te vallen als er even geen internetverbinding is. De kaartautomaat en de controle-apparatuur lezen de gegevens op de kaart zelf uit en die zijn natuurlijk wel actueel.
Ah, ik had het nooit eerder gezien.
Het systeem mag wel wat sneller worden, ideaal zou zijn dat als je zou kunnen controleren in de trein of bus of je wel ingecheckt bent.
Heel wat (vooral ouderen) zijn er erg onzeker over of ze wel zijn ingecheckt, vooral als je soms leest hoe er wordt omgegaan met reizigers die dat niet goed hebben gedaan of het gewoon niet lukte.
Kosten voor reizen buiten het afgekochte traject die in het weekend zijn gemaakt verschijnen vaak pas aanzienlijk later dan na de beloofde 24 uur. Check-ins en check-uits zijn doorgaans eerder zichtbaar, maar dit kan eveneens tot 24 uur duren. Er is hier al vaker verzocht om te wachten met het tonen van de rode waarschuwingstekst tot de gegevens compleet zijn, maar daar is vooralsnog helaas geen gehoor aan gegeven.
Er stond in het rood dat ik niet uitgecheckt was maar wel ingecheckt.
Buiten dat duurt het niet 24 uur om dat aan te geven (dat bleek dus) maar het kost 24 uur om gemaakte kosten weer te geven (reizen buiten het afgekochte traject).

Maar het klopt nu weer, en daar gaat het uiteindelijk om.
Bob, het bijwerken van de reishistorie kan tot 24 uur duren. De enige manieren om volledig betrouwbare informatie over de transacties met uw ov-chipkaart te krijgen zijn scannen bij de kaartautomaat of laten scannen door een NS-medewerker.
Blijkbaar is het nu opgelost of was het uitchecken in mijn reishistorie nog niet verwerkt...
Er staat nu wel dat ik ben uitgecheckt.

Goed om te lezen! 🙂
Blijkbaar is het nu opgelost of was het uitchecken in mijn reishistorie nog niet verwerkt...
Er staat nu wel dat ik ben uitgecheckt.
Volgens mijn reishistorie zou ik niet hebben uitgecheckt op station Leiden.
Ik ben er echt 100% van overtuigd dat dit wel gebeurd is, is er rond 7:.30 een storing geweest bij de uitcheckpoortjes van Leiden?
Het scherm gaf nadat ik mijn kaart er op had gehouden aan dat het uitchecken geslaagd was.

Goedemorgen Bob! In dit geval kijk ik graag met jou mee. Zou je mij een priv├ębericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer?

Reageer