beantwoord

Uitchecken niet mogelijk Hengelo

  • 20 September 2022
  • 10 reacties
  • 295 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemorgen, 

Voor de 2e dag op rij kon ik niet uitchecken op station Hengelo. Ik was gisteren en vandaag ingecheckt in Deventer en bij aankomst in Hengelo stonden de paaltjes beide keren op '’out of service'’. Ook met de terugreis gisteren waren de paaltjes niet in gebruik.

Hoe kan ik alsnog uitchecken?

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 September 2022, 10:13

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Niet. Alleen herstellen via uitcheckgemist of eventueel via mijnNS. Heb je FLEX en doe je vaker deze reis, dan heb je zelfs kans dat het systeem het voor je regelt-maar kan net zo goed totaal mis gaan.

Let op! Een gemiste INsjek kan je-zeker in bepoort deventer, veel duurder komen te staan!

Reputatie 7
Badge +1

Ik kwam gisteren terug uit Polen met de trein en moest op Hengelo inchecken. (ik heb Dalvrij maar kon geen kaartje kopen met 100% korting in Nederland). Ik had 's-ochtends al op twitter gelezen dat er een storing was met inchecken bij Hengelo en toen ik om 19.45 uur (3 kwartier te laat door een omweg in Duitsland) aankwam was het probleem dus nog steeds niet opgelost.

 

Ik lees nu dus dat het ook vandaag blijkbaar niet is opgelost. Het valt mij op dat er thans op meerdere plaatsen problemen zijn met paaltjes en poortjes. (Arnhem Presikhaaf, Tilburg Reeshof, L:eiden en nu dus ook Hengelo) Druk op de klantenservice zal dus wel aanhouden met al de verzoeken om correctie. 

Ik ben uiteindelijk maar doorgereisd naar Amsterdam en daarbij de overstap door de poortjes gegaan.

Reacties vanuit NS zijn tot op heden zeer laconiek. Beetje treurig.

Reputatie 7
Badge +1

Ik kwam gisteren terug uit Polen met de trein en moest op Hengelo inchecken. (ik heb Dalvrij maar kon geen kaartje kopen met 100% korting in Nederland).

Waar kon dat niet?

Via uitcheckgemist.nl of Mijn NS kan je inderdaad de gemiste uitcheck corrigeren. Indien dat niet lukt kan je ook altijd contact opnemen met onze klantenservice. Ik heb wel wat meldingen voorbij zien komen van reizigers, maar ik kan niet bevestigen dat het om een grote storing gaat. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb wel wat meldingen voorbij zien komen van reizigers, maar ik kan niet bevestigen dat het om een grote storing gaat. 

De Stentor kon dat na contact met een NS-woordvoerder al wel bevestigen. Schijnbaar is er iets ernstig misgegaan in een verbinding:

https://www.destentor.nl/hengelo/nog-steeds-grote-ns-storing-op-station-hengelo-zwartrijden-ook-dinsdag-de-oplossing~a76b8851/

Ik zie het nu ook bij meerdere media's voorbijkomen en intern ook signalen dat personeel op de hoogte is.

Reputatie 7
Badge +1

 

 

@rvdborgt

Verkeerde topic geselecteerd. 

Ik kwam gisteren terug uit Polen met de trein en moest op Hengelo inchecken. (ik heb Dalvrij maar kon geen kaartje kopen met 100% korting in Nederland).

Waar kon dat niet?

 

Op bahn.de Misschien heb ik het ook wel over het hoofd gezien. Ik was al enige tijd bezig met deze reis te boeken en was toen het eindelijk wel lukte nogal gehaast met afronden. Dankzij o.a. jouw hulp is dat dus uiteindelijk gelukt. Ik heb een Dalvrij abonnement maar kon niet vinden waar ik dat kon aangeven.  

Reputatie 7
Badge +2

Dat klopt ja, op bahn.de kan je geen 100% korting in Nederland selecteren. Alleen 40% kennen ze daar.

100% korting in Nederland is alleen bij NS International en NMBS boekbaar.

Reputatie 7
Badge +1

Dat klopt ja, op bahn.de kan je geen 100% korting in Nederland selecteren. Alleen 40% kennen ze daar.

100% korting in Nederland is alleen bij NS International en NMBS boekbaar.

 

Op NS International lukte het boeken naar Polen al helemaal niet. Zo te zien heb ik dus niets fout gedaan. 

Reputatie 7
Badge +1

Op bahn.de Misschien heb ik het ook wel over het hoofd gezien. Ik was al enige tijd bezig met deze reis te boeken en was toen het eindelijk wel lukte nogal gehaast met afronden. Dankzij o.a. jouw hulp is dat uiteindelijk gelukt. Ik heb een Dalvrij abonnement maar kon niet vinden waar ik dat kon aangeven. 

Op bahn.de kun je geen netkaart voor Nederland aangeven. Op nsinternational.com kan dat wel. In Duitsland kun je wel naar het loket daarvoor (of DB bellen, met afhalen aan DB-automaat).

Reageer