beantwoord

Uitchecken station Reuver

• 14 april 2018
  • 6 reacties
  • 123 Bekeken

Ik had bij de NS balie op het station Venlo gevraagd of ik met mijn NS kaart kon in- en uitchecken bij de ns in Reuver. Volgens hem was dat geen probleem. In Reuver is alleen een Ariva automaat. Daar uitgecheckt maar blijkt middels een mail van jullie dat ik niet ben uitgecheckt. Krijg het geld wel terug maar was dus verkeerd voorgelicht. Mvg, Joke
icon

Beste antwoord door Chiel NS 14 april 2018, 12:24

Goedemiddag Sixtie,

fijn om te horen dat je inmiddels al de oplossing hebt gevonden. Vervelend dat je verkeerd voorgelicht bent, dat kan natuurlijk een keer gebeuren.

Het is altijd goed om in je achterhoofd te houden dat je altijd in- en uitcheckt bij je vervoerder. Als je dus je reis begint bij NS en overstapt naar Arriva zal je even over moeten checken. Als je dat altijd in je achterhoofd houdt, zal het nooit fout gaan.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Ja, achteraf dacht ik er ook pas aan dat die melding "U bent al ingecheckt bij NS" alleen op stations waar beide vervoerders rijden logisch is... ;)

Dus Reuver niet, maar waarom dan ook niet in Limburg (dus Venlo, Sittard e.d.) en Groningen/Leeuwarden :?

Overigens is mijn verhaal in reactie #4 over de hoeveelheid geld terug natuurlijk afhankelijk van of de reis in Venlo begon (eerste incheck bij NS) of dat Sixtie misschien wel heel ergens anders vandaan kwam, zoals Eindhoven. Maar daar is www.uitcheckgemist.nl goed voor 😛
Je had in Venlo (per ongeluk) ingecheckt bij NS, maar uitgecheckt bij Arriva in Reuver?

Dat kan niet! Een Arriva paaltje zou volgens mij dan aangeven "U bent ingecheckt bij NS"!

Dat kan dus wel. Of toch ongeveer. De check uit bij Arriva is dan natuurlijk een check IN.

Het is wel een beetje afhankelijk van de locatie. In Dordrecht, Arnhem en Zutphen kan je niet bij Arriva inchecken als je al bij NS ingecheckt bent. Je kan op deze locaties wel bij NS inchecken als je al bij Arriva ingecheckt bent. Of toch met een Weekend Vrij abonnement op een zaterdag.

Bij Arriva Limburg en Leeuwarden/Groningen krijg je geen foutmelding bij inchecken bij Arriva na incheck bij NS.

Als ik veel tijd én zin heb, zal ik hier over eens een topic openen.
Badge +3
Je had in Venlo (per ongeluk) ingecheckt bij NS, maar uitgecheckt bij Arriva in Reuver?

Dat kan niet! Een Arriva paaltje zou volgens mij dan aangeven "U bent ingecheckt bij NS" (dus je staat hier verkeerd in feite), maar als het wel werkte bij het Arriva paaltje in Reuver, dan ben je daar juist ook ingecheckt!

In dat geval heb je:
- Geluk gehad dat je niet gecontroleerd bent.
- Geld terug tegoed van zowel NS als Arriva

Van NS zou je het instaptarief terug moeten krijgen (€ 10,- of € 20,- afhankelijk of je wel of geen abonnement hebt)
Van Arriva het instaptarief van € 10,- minus een reis Reuver - Venlo à € 3,14 (je krijgt dus € 6,86 van ze)
Thx
Goedemiddag Sixtie,

fijn om te horen dat je inmiddels al de oplossing hebt gevonden. Vervelend dat je verkeerd voorgelicht bent, dat kan natuurlijk een keer gebeuren.

Het is altijd goed om in je achterhoofd te houden dat je altijd in- en uitcheckt bij je vervoerder. Als je dus je reis begint bij NS en overstapt naar Arriva zal je even over moeten checken. Als je dat altijd in je achterhoofd houdt, zal het nooit fout gaan.
Als de NS geen stops maakt op een station is daar geen paaltje om in en uit te checken van de NS aangezien dit geen zin heeft. U reisde naar Reuver met een trein van Arriva en u had dus voor het instappen in deze trein bij NS moeten uitchecken en bij Arriva moeten inchecken.

Helaas werkt het momenteel zo met de verschillende vervoerders in Nederland.

Reageer