beantwoord

Uitstaphoogte en breedte tussen trein en perron.

• 5 mei 2014
  • 2 reacties
  • 1170 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Het valt mij op dat op bepaalde stations er een grote uitstaphoogte is en dat er gelijktijdig een flinke breedte is tussen treintrede en perron. Dit is o.a. het geval bij het uitstappen op perron Obdam als men met een type sprinter van de NS komt uit de richting Hoorn.

Zijn hier wettelijke afstanden voor en waar kan ik als reiziger deze vinden?
icon

Beste antwoord door Robby NS 7 mei 2014, 15:14

Ik heb het voor je nagekeken. Er is geen wettelijk afstand, maar men is wel bezig met alles gelijkmaken. In deze link kan je alles lezen over perronhoogtes, breedtes enzovoort. In deze link van Prorail kan je lezen dat er aan gewerkt wordt aan de toegankelijkheid van trein en station, onder andere het gelijkvloers maken van perrons. Dit is wat ik voor je kon vinden!
Bekijk origineel

2 reacties

Een goede vraag! Ik zou het zo niet weten, maar ik ga het voor je navragen. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug! Vriendelijke groet, Robby
Ik heb het voor je nagekeken. Er is geen wettelijk afstand, maar men is wel bezig met alles gelijkmaken. In deze link kan je alles lezen over perronhoogtes, breedtes enzovoort. In deze link van Prorail kan je lezen dat er aan gewerkt wordt aan de toegankelijkheid van trein en station, onder andere het gelijkvloers maken van perrons. Dit is wat ik voor je kon vinden!

Reageer