Uitstappen op Bodegraven!

• 26 January 2017
  • 11 reacties
  • 191 Bekeken

Ik ben vanmorgen om 08:24 uur vertrokken uit Utrecht met de intercity naar Leiden maar ik moest uitstappen op Bodegraven. Ik zat in de laatste wagon en kon op bodegraven niet uitstappen daar de machinist de laatste wagon niet heeft geparkeerd bij het perron maar nog bij het gras en de spoorbomen?? Rennend door de trein naar een deuropening bij het perron leverde het probleem op dat ondertussen de deuren weer sloten en onze weg werd vervolgd naar Alphen ad Rijn. Afgelopen dinsdag reed de trein al niet vanaf mijn start perron Soest zuid. Gaat goed met de NS.... maar krijg ik nu vergoeding hiervoor want was weer te laat op mijn werk en moet de winkel tijdig openen. Werkgever wordt hier ook niet vrolijk van. Straks kost het mij nog mijn baan omdat de NS continu problemen heeft.

11 reacties

Reputatie 4
Een vergoeding krijgt u waarschijnlijk niet, immers de trein heeft gewoon gestopt. Als u niet uit kunt stappen doe dan wel die deur open, dan weet de conducteur dat er mensen binnendoor moesten lopen en rijdt de trein pas later weg.
Reputatie 6
Badge +1
Een vergoeding krijgt u waarschijnlijk niet, immers de trein heeft gewoon gestopt. Als u niet uit kunt stappen doe dan wel die deur open, dan weet de conducteur dat er mensen binnendoor moesten lopen en rijdt de trein pas later weg.

Mogelijk kunnen NS forummedewerkers iets voor u betekenen in deze, een formulier indienen via de normale weg zal inderdaad niet gaan werken.
Reputatie 7
Volgende keer gewoon aan de noodrem trekken 🙂
Goedemiddag R.Hilhorst, welkom op het NS serviceforum!

Soms kan het inderdaad voorkomen dat de trein iets te ver doorrijdt. Vervelend dat je hierdoor niet meer kon uitstappen..
Je hebt extra kosten moeten maken begrijp ik?
Reputatie 6
Badge +2
Volgende keer gewoon aan de noodrem trekken :)
Dat mag dus in zo'n geval? Of betekent de smiley dat het een grapje is? bijdragevandennis
Reputatie 7
@Dennis Trein buiten het perron is toch wel echt een flinke fout. Als er iemand uitvalt en zijn been breekt... Of nog erger. Als je dan al zo slim bent geweest om te kijken of er perron is en dan langs binnen loopt om uit te stappen en de trein rijdt weg, lekker aan de noodrem trekken. Als de conducteur dan evt nog langskomt en je legt hem alles uit, lijkt het me sterk dat hij er moeilijk over gaat doen, want op het moment dat jij een klacht indient is hij/de machinist nat 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Als de trein nog stilstaat is het mischien in zo'n geval ook zinvol om aan de noodrem te trekken om te signaleren dat er iets aan de hand is. Wordt dat dan eigenlijk ook gelijk opgemerkt of pas als de machinist weer wil gaan rijden? bijdragevandennis
Reputatie 7
Noodrem merk je gelijk, alle lucht blaast weg, machinist krijgt in de meeste treinen ook een melding op zijn scherm en anders een lamp die gaat branden.
Jammer, De werkgever is meestal wel begripvol maar de NS drijft ze wel tot het uiterste.
Ik moet ook elke keer opnieuw bij collega's en werkgever uitleggen dat het niet mijn fout is.
Vandaag heb ook ik mijn werkgever weer niet kunnen bereiken (2e keer deze week)
Als ik mij meerdere keren per week moet verantwoorden wegens een NS vertraging dan vind ik dat echt moeilijk. Meestal schrijf ik er vakantie dagen voor af.

succes je staat er niet alleen voor.
@yvonne ns de trein reed juist niet te ver door. Hij had dat juist wel moeten doen deel van de trein stond nog buiten het perron. En moet bekennen dit was de 1e keer dat ik dat meemaakte in 2 jaar. Maar kan zeggen je staat raar te kijken als het je overkomt.
Reputatie 7
R.Hilhorst, bedankt voor jouw melding over deze te vroeg stoppende trein.

Ik heb jouw feedback doorgezet naar de desbetreffende afdeling om ze hiervan op de hoogte te stellen. Wat je zelf al aangeeft kan het ontzettend gevaarlijk zijn, want wat nou als je het niet ziet? Dit is ook zeker een punt waar beter naar moet worden gekeken.
Laten we hopen dat het bij een incident blijft. Nogmaals bedankt voor jouw melding.

Reageer