Urine lucht en "gedrukt" wc papier op de rails...

• 8 april 2014
  • 9 reacties
  • 4140 Bekeken

Kan het echt niet anders? Passagiers geen gebruik te laten maken van de toiletten tijdens stops op stations. Deuren zouden via vergrendeling dicht gemaakt kunnen worden lijkt mij...5 min voor aankomst ofzo? Bedenk iets want vooral zomers lijkt het op een getto op veel stations.

9 reacties

Hoi traveler09,

Dat is inderdaad een probleem, reizigers lezen niet dat de WC's niet gebruikt mogen worden op stationnementen. Er is een moment dat er geen lozing op de rails meer mag plaatsvinden. Uit mijn hoofd is dat 2018, maar ik kan het ook helemaal mis hebben nu. Vandaar dat alle gereviseerde en nieuwe treinen voorzien worden van zogenaamde biobakken. Die lozen niets op de rails en dan is het probleem opgelost, maar daar heb je nu natuurlijk weinig aan.
Het zou wel wat zijn, dat de WC's op het station gewoon op slot gaan, als wij het handmatig moeten doen, wordt het wel eens vergeten door een collega om ze weer te openen voor reizigers, maar ik begrijp zeer zeker wat je bedoelt en ik heb er ook geen oplossing voor momenteel.

Bij de SLT hebben ze dit probleem prima opgelost door geen toilet in te bouwen! 😛
Hoi Loes, biobakken lijkt me wel een idee maar dan zit je weer met het probleem van het leeg en schoonmaken ...Iets waar ik het over heb in een ander topic. Centrale vergrendeling vanuit machinist of intercom stations zat ik meer aan te denken. En vwd de sprinters...ik denk dat de NS ervan uit gaat dat de gemiddelde reiziger niet langer in dan 20-30min in de trein zit ofzo? Ze moeten het maar ophouden(?). Maar idd....geen ontlasting op stations in dat geval 😳
Hoi traveler09,

Ik vind het zelf ook goor hoor, als ik dan weer op een station ben waar het eindresultaat van een wc beurt te zien is. Het staat volgens mij op elke deur van de WC beschreven dat er tijdens oponthoud op een station geen gebruik van gemaakt mag worden. Ook bij sommige WC's die al voorzien zijn van een biobak.
Het probleem inderdaad van schoonmaak, leegmaken en eventuele storingen, die heb je inderdaad sneller bij de biobak, alhoewel ik van mening ben, dat je redelijk kan inschatten wanneer een biobak vol begint te raken of zonder water komt te zitten. Zeker in de het dubbeldeks materieel VIRM, waar al tijdig een melding komt dat de biobak vol begint te raken. Dan kan die trein nog wel een tijdje door, maar moet gewoon naar een leegplaats toe.
Ik hoop dat er inderdaad iets komt om in ieder geval ontlasting op stations tegen te gaan. 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Het staat volgens mij op elke deur van de WC beschreven dat er tijdens oponthoud op een station geen gebruik van gemaakt mag worden. Ook bij sommige WC's die al voorzien zijn van een biobak.

Waarom daar ook?
Aangezien de deur nooit vervangen is van die betreffende WC en de sticker nooit is verwijderd 😛
Reputatie 6
Badge +2
Aangezien de deur nooit vervangen is van die betreffende WC en de sticker nooit is verwijderd :P

Dat werkt in de hand dat de aanwijzing minder serieus genomen wordt.
Ik kan je vertellen dat heel weinig reizigers die aanwijzing lezen. Het staat er ten eerste te klein op de deur en veen reizigers zien niet direct het verschil tussen een biobak en eentje die loost op de rails. Dus voor mij om het even en er komen steeds meer biobakken bij.

Hoe dan ook blijft het onduidelijk, want de ene trein heeft biobakken en heeft geen aanwijzing meer en de andere loost op de rails en heeft wel de aanwijzing. Dat begrijpen niet veel reizigers.
Aangezien de deur nooit vervangen is van die betreffende WC en de sticker nooit is verwijderd :P

Dat werkt in de hand dat de aanwijzing minder serieus genomen wordt.

Dat is dan misschien ook de reden dat jij op dit forum minder serieus genomen wordt.

Veel opmerkingen van jou zijn te vergelijken met die (onnodige) stickers: ze raken kant noch wal.

Reageer