beantwoord

Utrecht Centraal slecht toegankelijk vanaf Laan van Puntenburg?

• 20 juli 2017
  • 6 reacties
  • 288 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Sinds vandaag is Utrecht Centraal iets minder goed toegankelijk. Ik maak vaak gebruik van de uitgang aan de centrumzijde van de stationshal (voorbij spoor 1 de poortjes door en dan direct met de trap/roltrap/lift). Je komt dan uit bij de bouwput direct naast het station.
Vanaf vanmiddag is deze ingang afgeloten. Alle mensen die vanaf de Laan van Puntenburg het station in willen moeten via een eng aanvoelende noodtrap. Geen roltrap of lift meer beschikbaar.

Nu ben ik zelf fit en gezond. Maar reizigers die wat minder goed ter been zijn moeten nu behoorlijk ver om (via de AH in Hoog Catarijne). Mensen die afhankelijk zijn van een lift hebben helemaal een probleem: die is simpelweg niet in de buurt!! En dat voor een ingang waar het nooit rustig is!

Duurt deze situatie lang of was het alleen vandaag? Want NS/Prorail, dit kun je mensen echt niet aandoen!
icon

Beste antwoord door Chiel NS 21 juli 2017, 11:20

De werkzaamheden op Utrecht zullen hier en daar voor overlast zorgen. Ik ben bang dat dat echt niet te voorkomen is bij dit soort grootschalige verbouwingen.

Er is inderdaad een lift bij de roltrappen waar reizigers gebruik van kunnen maken. Hoe lang deze situatie precies duurt kan ik je helaas niet vertellen. Ik hoop ook dat de verbouwingen voorspoedig verlopen zodat het station weer van verschillende kanten goed te bereiken is.
Bekijk origineel

6 reacties

De werkzaamheden op Utrecht zullen hier en daar voor overlast zorgen. Ik ben bang dat dat echt niet te voorkomen is bij dit soort grootschalige verbouwingen.

Er is inderdaad een lift bij de roltrappen waar reizigers gebruik van kunnen maken. Hoe lang deze situatie precies duurt kan ik je helaas niet vertellen. Ik hoop ook dat de verbouwingen voorspoedig verlopen zodat het station weer van verschillende kanten goed te bereiken is.
Reputatie 6
Badge +1
Het punt is nu juist dat deze roltrappen en de lift nu niét meer bruikbaar zijn; ze zijn onbereikbaar geworden. Mocht je afhankelijk zijn van een lift, dan moet je nu ongeveer 1000m omlopen. Dat lijkt mij onwenselijk. Ik zal maandag zien hoe de situatie inmiddels is.
Je hebt helemaal gelijk Keuzereiziger! De verbouwing levert vaak lastige situaties op die flexibiliteit van zowel NS als de reiziger vraagt. Het uiteindelijke resultaat daarentegen zou op moeten wegen tegen het tijdelijke karakter van de overlast. De betreffende afdeling is op de hoogte van de situatie, maar ik voorzie niet een oplossing op de hele korte termijn.
Reputatie 6
Badge +1
Dus reizigers met rollator, scootmobiel, rolstoel, kinderwagen, winkelvoorraad enz enz moeten het maar fijn uitzoeken? En denk ook aan de mensen met koffers die met de taxi willen reizen... Wellicht dat er toch wat meer service gegeven kan worden!!
Reputatie 6
Badge +1
Gelukkig, vandaag waren de lift en roltrap wel weer bereikbaar, zij het met een kleine omweg.
Reputatie 7
Fijn om te lezen Keuzereiziger. Je hebt gelijk, vaak proberen we met werkzaamheden de toegankelijkheid zo goed mogelijk te maken, maar het kan geen kwaad om meer aandacht te besteden aan de reiziger die niet goed ter been is. Utrecht is hier wel een lastig geval, aangezien er weinig ruimte is voor lastige lift/roltrap constructies bij werkzaamheden. Goed dat je het aanstipt, dat hadden we misschien netter kunnen oplossen.

Reageer