beantwoord

Utrecht Centraal: welke sporen liggen aan hetzelfde perron?

• 13 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 27035 Bekeken

Binnenkort moet ik overstappen van spoor 11 naar 12 met 1 minuut overstaptijd. Dat lukt alleen als ze op htzelfde perron huizen.
Op de site en in de app heb ik de plattegrond gezocht... en gevonden!
Maar.... spoornummers zijn daarop niet te vinden.

- doe ik iets fout?
- is deze van oudsher aanwezige info idd. van de plattegrond afghehaald?
- liggen 11 en 12 nu wel of niet aan 1 perron?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 13 augustus 2015, 15:48

Hoi Bruijnvlis, en welkom op het serviceforum!

Op Utrecht ligt spoor 11 tegenover spoor 12. Kun je een bijlage sturen van de printscreen van de door jou gevonden plattegrond?
Bekijk origineel

7 reacties

Op Utrecht ligt spoor 11 tegenover spoor 12. Kun je een bijlage sturen van de printscreen van de door jou gevonden plattegrond?

Dank je!

Ik heb het meteen zelf geprobeerd, en het klopt dat de spoornummers niet worden weergeven. Ik ga dit doorgeven aan mijn collega's die over hierover gaan, met de vraag of het mogelijk is dit wel toe te voegen. Goed signaal!
Reputatie 6
Badge +1
Voor de service: de volgende sporen liggen aan hetzelfde perron
1 en 2
3 en 4
5 en 7
8 en 9
11 en 12
14 en 15
18 en 19
20 en 21
Badge +3
Binnenkort moet ik overstappen van spoor 11 naar 12 met 1 minuut overstaptijd.
Dan komt u uit de richting Amsterdam en reist u verder richting Amersfoort. Ik begrijp dat u deze overstap zelf hebt uitgezocht? Voor overstappen op Utrecht Centraal staat minimaal twee minuten, zelfs als de treinen aan weerszijden van een eilandperron staan. Als u de reisplanner op www.ns.nl gebruikt, dan verschijnt de door u gekozen reismogelijkheid dus niet. Dat wil niet zeggen dat u de overstap niet mag proberen te maken, maar u hebt dan bijvoorbeeld geen recht op geld terug bij vertraging als u hem niet haalt.
Dank je!

Ik heb het meteen zelf geprobeerd, en het klopt dat de spoornummers niet worden weergeven. Ik ga dit doorgeven aan mijn collega's die over hierover gaan, met de vraag of het mogelijk is dit wel toe te voegen. Goed signaal!

De gebruikte kaart is van Google Maps. Ik ben dus bang dat zij het er niet in kunnen zetten, tenzij er een eigen kaart gebruikt gaat worden.
Ik heb een terugkoppeling ontvangen.

De reden dat hier nog niet actief iets mee is gedaan, is vanwege het feit dat we nog niet de goede gegarandeerde plattegronden hebben om de juiste informatie te kunnen bieden aan gebruikers. Dit vanwege het ontbreken van bijvoorbeeld juiste liften en trapopgangen. Men heeft dit nu op de lijst staan.

@Jurgen, terechte aanvulling!

Reageer