Vaak vertrektijden van een paar uur geleden op een scherm op het station

• 31 May 2016
  • 7 reacties
  • 219 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Er is erg vaak een storing waarbij een scherm met vertrektijden oude info verstrekt. Vaak is dat 1 scherm van enkele naast elkaar. De info is daardoor zeer onvolledig en verwarrend.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Voorbeeld:

In dit geval is niet het hele scherm bevroren, de tijd rechtsboven op het foute linkerscherm klopte wel.
Reputatie 4
De schermen krijgen hun info draadloos en er is nog al eens een storing in de draadloze communicatie.
Er is erg vaak een storing waarbij een scherm met vertrektijden oude info verstrekt.

We krijgen er via Twitter ook regelmatig meldingen over. We bellen dan altijd braaf de collega's van de Reisinformatie die dan gaan resetten. Wellicht is het handig je melding daar (ook) te doen. Ik zal dit topic in ieder geval even naar ze doorsturen zodat het probleem goed geïllustreerd wordt.
Reputatie 6
Badge +2
Ik dacht dat een datacommunicatieprotocol meestal een fout binnen een fractie van een seconde herstelt. Hier duurt het uren.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees dat de schermen zichzelf na een aantal retry's uitschakelen en dan een reset nodig is.
Reputatie 4
Stel dat tijdens ophalen van de informatie de verbinding wegvalt en de software daar niet mee om kan gaan. In dat geval bevriest de software en wordt er geen nieuwe data meer opgehaald.

Voor de NS (of ProRail, ik ben even kwijt wie op dit punt nou wat doet) zou het een idee zijn om een software-update te laten bouwen, die fouten als wegvallende of slechte verbindingen kan opvangen. Bijvoorbeeld door de data wel getoond te houden, maar het een minuutje later opnieuw te proberen. Op deze manier vangt je het tonen van verkeerde gegevens af en is het niet meer nodig om telkens een handmatige actie uit te voeren.
Reputatie 6
Badge +1
Scherm 30031 te Utrecht (tussen spoor 15 en 18) toont sinds vanochtend dezelfde informatie. Hoe zat het ook weer met dat na 30 min automatisch vernieuwen?

Reageer