beantwoord

Van station Weesp een intercity station maken

• 23 December 2020
  • 53 reacties
  • 1447 Bekeken

Toon eerste bericht

53 reacties

Reputatie 6

Het spoor wil toch zo graag een alternatief zijn voor luchtvaart en/of auto? Waarom dan zo'n beroerde verbinding met Duitsland via Eindhoven, terwijl daar nog niet zo lang geleden gewoon een internationale trein reed?

Zo wordt het spoor inderdaad nooit een grotere concurrent voor auto en luchtvaart. Ik zou ook graag veel betere internationale verbindingen zien, ik zou ze beslist gebruiken. Maar het schijnt zo te zijn dat de kosten enorm zijn en vraag naar snel en praktisch internationaal vervoer via Eindhoven minimaal en dus niet rendabel te krijgen. Er schijnen vanuit Den Haag - Rotterdam - Eindhoven maar zeer weinig mensen richting Düsseldorf en Keulen te willen, en de mensen uit de Randstad die willen gaan al via Arnhem of nemen de auto want dat is veel praktischer en sneller.

Eindhoven is tegenwoordig één van de belangrijkste bedrijfsregio's van Nederland, zo niet dé belangrijkste op bepaalde terreinen. Dus kan me niet voorstellen dat een directe verbinding met Keulen en/of Düsseldorf vanuit Eindhoven niet rendabel zou kunnen zijn.

Reputatie 6

Over een aantal jaren komt er een rechtstreekse trein Eindhoven-Düsseldorf-Hamm.

Al gaan we behoorlijk off topic :thinking:

Reputatie 6

Over een aantal jaren komt er een rechtstreekse trein Eindhoven-Düsseldorf-Hamm.

Al gaan we behoorlijk off topic :thinking:

Over een aantal jaren al? Tjee. En is dat dan het reeds rijdende boemeltje Venlo-Hamm dat verlengd wordt naar Eindhoven, of mogen we een heuse sneltrein of zelfs intercity verwachten?

Reageer