Van welk perron vertrekt de trein?

• 20 juni 2017
  • 9 reacties
  • 1521 Bekeken

Reputatie 2
Maak dit de laatste tijd vaker mee. Op Amsterdam Centraal werd gisteren vermeld dat de sprinter naar Uitgeest van 20:13 vertrekt van spoor 10. Dus geen aanduiding met 'a' of 'b'
Het is geen trein die vanaf de a- en b-zijde vertrekt, want hij is niet zo lang als een intercity.
Mijn partner stond op 10a, net als de meeste mensen, omdat de treinen naar Uitgeest meestal vanaf de a-zijde vertrekken.
De trein komt binnen en blijft in zijn geheel staan op spoor 10B!
Iedereen rennen van A naar B en ja: het is tijd, deuren dicht (ondanks dat de conducteur ziet dat iedereen nog de flinke afstand aan het rennen is naar 10b) en rijdt weg!
Mijn partner (en met hem vele anderen!) heeft nu dus wéér de trein hierdoor gemist, puur vanwege het feit dat er geen 10b op het display stond, maar 10!
Hij kwam nu dus een half uur later thuis!
Waarom staat er niet 10b op het display?
Kan mijn partner hierdoor een klacht indienen wegens onnodige vertraging?
Kan de vertrekvermelding aangepast worden, zodat in de (hopelijk) nabije toekomst, mensen wél weten vanaf welk deel de trein vertrekt?
Geloof me: moeten rennen voor je trein met 25 graden is niet fijn!

9 reacties

Hmmm volgens de reisplanner stond uw trein op spoor 7a. Dan vraag ik me af of u wel bij het goede perron stond? U kunt altijd de NS app gaan raadplegen.Dat is meestal actueler.
Reputatie 2
Had een screenshot moeten maken. Zowel in de app als op het display stond, 15 minuten tot aan het vertrek van de trein, alleen spoor 10, zonder a of b
Reputatie 7
@Brantasdelta De reisplanner laat achteraf altijd het geplande zien maar niet het gewijzigde.
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/4066/2017-06-19T20:13:00+0200

Daarvoor kun je handig de site van OVtijden bekijken.

Sg_sg1 vertelt toch echt de waarheid 😉
Dat valt meestal niet meer te achterhalen helaas. Maar meestal vertrekken de trein naar Uitgeest van : 13 en :43 over het uur van spoor 7a.
Reputatie 2
@ slidestops: bedankt!
@ brantasdelta: klopt, en dan staat er vrijwel altijd a of b bij. Nu moest iedereen op 10a rennen naar 10b...
Ik snap dat dit ontzettend balen is geweest voor je partner, vooral in de hitte. Ik heb de reis er even bij gepakt, en ik zie dat het perron ook is aangepast. Ik denk dat er lang onduidelijkheid is geweest over het exacte perron waar de trein terecht zou komen. Hoe dit precies gelopen is, is helaas lastig te achterhalen.

Ik ga wel een melding hiervan maken, er is natuurlijk niet voor niets een perron 10a en 10b.
Reputatie 2
Dank je wel, Chiel
Reputatie 2
Nu wéér. Op de planner-app staat spoor 7. Op de displays op het bord staat 7B. En hij stopt op 7A. Waarom? Waarom? ?
Reputatie 2
Trein van 20:43 naar uitgeest. Iedereen vloeken en tieren, want iedereen stond op B!

Reageer