veel liften amsterdam centraal niet geschikt voor fietsen

• 25 August 2015
  • 4 reacties
  • 854 Bekeken

als ik met een zwaarbeladen fiets amsterdam centraal wil verlaten moet ik met de lift maar tot nu toe ben ik alleen maar liften tegengekomen waar mijn fiets niet inpaste . en dan krijg ik hem er niet uit. er zijn vast ook grotere liften maar hoe pak ik dat in het vervolg aan , alleen reizen uitzoeken die op het goede perron uitkomen? perron 1/2 en perron 4/5 hebben een vierkante lift in ieder geval.

4 reacties

Mag je met zo'n zwaar beladen fiets eigenlijk wel in de trein?
Reputatie 1
Badge
ELK perron heeft 2 liften-en die aan de oost=b kant is meestal de oude goederenlift-groot en zwaar. Dus vaak zeer lange wachttijden als er een INTern. trein leegloopt.
Je moet inderdaad al je bagage van je fiets afhalen als die IN de trein staat.
De liften via de Westertunnel zijn het meest geschikt om zowel je kinderwagen als fietsen in te doen, omdat deze liften groter zijn. Er zijn daar ook roltrappen.
Reputatie 3
Amsterdam Centraal heeft ook grote liften waar een beladen fiets makkelijk ingaat. Deze zijn later gebouwd. De oude kleine liftjes, waar je fiets niet inpast; zijn blijven zitten. De grote liften komen uit in de Westhal van het station. De kleine in de Oosttunnel. Elk perron heeft een grote en een kleine lift. De grote liften vindt je aan de a-zijde van de perrons en de kleine aan de b-zijde. Intercity Berlijn vertrekt en arriveert aan de b-zijde. Dus in het gevolg even doorlopen naar de a-zijde en daar het de grote lift.

Reageer