Veel te vroeg

• 14 oktober 2020
  • 1 reactie
  • 135 Bekeken

Sprinter naar Zwolle van 19:21 wilde zeker geen vertraging oplopen vanaf Utrecht centraal.

Rijdt 19:20 en 25 seconden al weg op de beide stationklokken die ik bekeek.

Ik was ruim op tijd. 

Rennen met een mondkapje op voor niks. 

Heel erg bedankt weer 👍

Het wordt weer steeds erger de laatste weken. 

Eergisteren een noodstop en een kwartier stil gestaan net voor Den Dolder. 

Erg veel vertragingen tussen Utrecht en Schothorst en andersom. 

Dat alleen met die nieuwe sprinters. Zijn die wel echt zo goed? Vooral die rotherrie bij de deuren dat volgens de norm is.

IC's en die oude sprinters gaven veel minder problemen.

Dit was alles van de laatste 3 tot 4 weken, maar wel veel te veel.

Succes

Ik zou echt eens naar de kwaliteit gaan kijken van die nieuwe onbeholpen sprinters. 

Dit heeft niks te maken met te vroeg weg, maar een ophoping van veel verloren tijd de laatste tijd en dan dit erbij

1 reactie

Badge

Dan zal er iets niet kloppen met de stations klokken aangezien de GPS tijd keurig aangeeft dat de trein pas na 19.21 uur is vertrokken.  U kunt deze openbare GPS data hier terug vinden met de tijd erbij.

https://treinposities.nl/ritinfo/20201014/5669

En wat betreft uw opmerkingen over de nieuwe sprinter, deze doen het beter dan het andere materieel al heeft elke trein wel eens een probleem waardoor een trein stil valt.  Vertragingen komen ook vaak door andere treinen/problemen op een traject en zeker op een druk traject zoals Amersfoort schothorst - Utrecht werkt dit al snel door naar andere treinen. Ik verwacht dat de meeste vertragingen niet aan de nieuwe sprinter hebben gelegen maar aan vertragingen door andere treinen op het traject.  Overigens heeft deze nieuwe sprinter een snellere acceleratie dan de oudere sprinters en derhalve zouden ze makkelijker vertragingen kunnen inlopen dan de oude treinen die hiervoor op deze lijn reden.

Zelf rij ik erg veel op de nieuwe sprinters en ervaar er zeer weinig problemen mee, wel is het geluid naar mijn idee ook wat hard bij de deuren maar als dat de nieuwe regelgeving is dan zullen we het er mee moeten doen. De inzet van de DDAR vorig jaar leverde meer uitval en problemen op dan de nieuwe sprinters, de DDAR kende veel storingen aan het materieel waardoor deze zeer regelmatig uitvielen en zelfs al eerder werden vervangen dan vooraf gepland was.

Reageer