Veiligheid op het perron

  • 6 augustus 2019
  • 28 reacties
  • 882 Bekeken

We leven in tijden waar mensen naar willekeur anderen op de sporen gooien. Naast dit gegeven glijden kinderen uit hun kinderwagens en heb je de zelfmoorddaden. Waarom geen railing aan rand perron plaatsen, die omhoog staat tot trein effectief stilstaat?! Hoeveel (onschuldige)levens moeten er nog verloren gaan?

28 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Daar is wel eens naar gekeken en dat zou miljarden gaan kosten. Je bespaart meer levens door dat geld in de zorg te steken.
Badge
We leven in tijden waar mensen naar willekeur anderen op de sporen gooien. Naast dit gegeven glijden kinderen uit hun kinderwagens en heb je de zelfmoorddaden. Waarom geen railing aan rand perron plaatsen, die omhoog staat tot trein effectief stilstaat?! Hoeveel (onschuldige)levens moeten er nog verloren gaan?
En hoe vaak is dat al in Nederland gebeurt? Er vallen meer doden in het verkeer dan er op het spoor vallen dus we kunnen deze gigantische bedragen die hiermee gemoeid zijn beter benutten aan dingen waar er meer resultaat is.
1) Tot het uw kind is
2) uch kapitalisme
3) zet dan bewaking op elk perron
4) laat de treinen stapvoets binnenrijden
5) een opschepneus vooraan de treinen om niet onder de trein te belanden
6) protect the innocent!
Reputatie 7
U bent welkom daar uw eigen geld in te steken. Ik zou zeggen stel het voor en het gaat vast goed komen 😉.
Reputatie 7
Badge

3) zet dan bewaking op elk perron
4) laat de treinen stapvoets binnenrijden
5) een opschepneus vooraan de treinen om niet onder de trein te belanden.


Compleet onrealistisch en niet uitvoerbaar.
Badge +3
@Out of the box thinker doet zijn naam eer aan.
Boyan Slat had similar remarks.
#naysayers
Reputatie 6
En dat in een sector die bij hoog en laag beweert dat veiligheid voor alles gaat (?).
Reputatie 7
Veiligheid is belangrijk, maar je moet er niet in doorslaan. Het bewust zijn van risico's op en om het spoor is belangrijk.

Je kunt wel overal hekken plaatsen, maar doen we dan ook alle stenen vervangen voor rubber tegels, je zou toch maar eens vallen..
''t gaat hem over gestoorde mensen die anderen op het spoor duwen en luidop denken hoe dat te preveniëren, meer niet. Ipv advocaat des duivel te spelen voor eigen ego, help liever meedenken.
Badge
''t gaat hem over gestoorde mensen die anderen op het spoor duwen en luidop denken hoe dat te preveniëren, meer niet. Ipv advocaat des duivel te spelen voor eigen ego, help liever meedenken.
Dan pleit u nu zeker ook bij andere fora over hekken langs alle wegen aar auto's rijden want ook daar kan dit zomaar gebeuren. Dan wordt Nederland dus het land van de hekken en voelen we ons als vrij Nederlander toch geheel opgesloten doordat overal hekken staan.

Als ik u was zou ik steun zoeken bij de politieke partijen om dit op hun agenda te krijgen, daar moeten immers al die miljarden vandaan komen om al uw plannen te bekostigen.

''t gaat hem over gestoorde mensen die anderen op het spoor duwen en luidop denken hoe dat te preveniëren, meer niet. Ipv advocaat des duivel te spelen voor eigen ego, help liever meedenken.Dan pleit u nu zeker ook bij andere fora over hekken langs alle wegen aar auto's rijden want ook daar kan dit zomaar gebeuren. Dan wordt Nederland dus het land van de hekken en voelen we ons als vrij Nederlander toch geheel opgesloten doordat overal hekken staan.

Als ik u was zou ik steun zoeken bij de politieke partijen om dit op hun agenda te krijgen, daar moeten immers al die miljarden vandaan komen om al uw plannen te bekostigen.

Missing the point my friend, by miles.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001457515301767
Reputatie 6
Veiligheid is belangrijk, maar je moet er niet in doorslaan. Het bewust zijn van risico's op en om het spoor is belangrijk.

Je kunt wel overal hekken plaatsen, maar doen we dan ook alle stenen vervangen voor rubber tegels, je zou toch maar eens vallen..

Dus veiligheid voor alles, maar toch ook weer niet? In Parijs zijn er ook metrolijnen met een afscheiding tussen spoor en perron, waarbij de deuren slechts openen als er een metro stilstaat.
Reputatie 2

Veiligheid is belangrijk, maar je moet er niet in doorslaan. Het bewust zijn van risico's op en om het spoor is belangrijk.

Je kunt wel overal hekken plaatsen, maar doen we dan ook alle stenen vervangen voor rubber tegels, je zou toch maar eens vallen..
Dus veiligheid voor alles, maar toch ook weer niet? In Parijs zijn er ook metrolijnen met een afscheiding tussen spoor en perron, waarbij de deuren slechts openen als er een metro stilstaat.

Dat zou sowieso in Nederland al niet werken, omdat er een boel verschillende materieeltypes zijn met allemaal deuren op andere plekken.
Reputatie 6
Badge
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001457515301767

Treinen hebben al een baanruimer, maar vooral om obstakels aan de kant te schuiven in plaats van dat ze onder de wielen terecht komen en de trein laten ontsporen.

De reden dat metro's van die afscheidingswandjes heeft, heeft volgens mij te maken met de drukte op het perron, om te voorkomen dat mensen in het gedrang het spoor opvallen. En ook volgens mij vanwege de veiligheid als het autonome metro's zijn. De Airport-shuttle in Dusseldorf heeft dat ook.

Voor het Nederlandse treinspoor is dat al kostbaar, en niet zo goed als onmogelijk omdat de treinen verschillende lengtes hebben deuren die op andere plekken zitten.

Wel werkt ForEyeT aan de IPB (Intelligent Platform Bar). Deze laat dan zien waar de deuren zich bevinden, of het druk is in de trein en waar de trein staat. Dit geeft al wat meer veiligheid aan waar de perronrand is, hoewel dat volgens mij niet het exacte doel is.

Reputatie 7
Badge +3
''t gaat hem over gestoorde mensen die anderen op het spoor duwen en luidop denken hoe dat te preveniëren, meer niet. Ipv advocaat des duivel te spelen voor eigen ego, help liever meedenken.
Dit gebeurt dagelijks in Nederland? Iedereen loopt het risico om overal op de wereld op elke plek het slachtoffer te worden van zoals jij het noemt een gestoord mens.
Reputatie 6
Badge +1

Veiligheid is belangrijk, maar je moet er niet in doorslaan. Het bewust zijn van risico's op en om het spoor is belangrijk.

Je kunt wel overal hekken plaatsen, maar doen we dan ook alle stenen vervangen voor rubber tegels, je zou toch maar eens vallen..
Dus veiligheid voor alles, maar toch ook weer niet? In Parijs zijn er ook metrolijnen met een afscheiding tussen spoor en perron, waarbij de deuren slechts openen als er een metro stilstaat.


Ze zijn er wel, maar het overgrote deel van de metrostations in Parijs heeft ze niet. Je komt ze echt maar heel sporadisch tegen
Reputatie 6
Badge

''t gaat hem over gestoorde mensen die anderen op het spoor duwen en luidop denken hoe dat te preveniëren, meer niet. Ipv advocaat des duivel te spelen voor eigen ego, help liever meedenken.Dit gebeurt dagelijks in Nederland? Iedereen loopt het risico om overal op de wereld op elke plek het slachtoffer te worden van zoals jij het noemt een gestoord mens.

Dit...

En hoe groot is de kans dat dit op een station gebeurt?
Leuk dat je meedenkt @Out of the box thinker, maar kijk ook een beetje of iets realistisch is, en of het echt bijdraagt aan een veiliger gevoel.

Veiligheid is belangrijk, maar je moet er niet in doorslaan. Het bewust zijn van risico's op en om het spoor is belangrijk.

Je kunt wel overal hekken plaatsen, maar doen we dan ook alle stenen vervangen voor rubber tegels, je zou toch maar eens vallen..
Dus veiligheid voor alles, maar toch ook weer niet? In Parijs zijn er ook metrolijnen met een afscheiding tussen spoor en perron, waarbij de deuren slechts openen als er een metro stilstaat.


Bam!


Veiligheid is belangrijk, maar je moet er niet in doorslaan. Het bewust zijn van risico's op en om het spoor is belangrijk.

Je kunt wel overal hekken plaatsen, maar doen we dan ook alle stenen vervangen voor rubber tegels, je zou toch maar eens vallen..
Dus veiligheid voor alles, maar toch ook weer niet? In Parijs zijn er ook metrolijnen met een afscheiding tussen spoor en perron, waarbij de deuren slechts openen als er een metro stilstaat.
Ze zijn er wel, maar het overgrote deel van de metrostations in Parijs heeft ze niet. Je komt ze echt maar heel sporadisch tegen


Rome... do I need to finish?
Reputatie 5
Badge
Veiligheid voor alles!
Maar voor de besluitvormers speelt kosteneffectiviteit een belangrijke rol.

In Hong Kong is gekeken naar de periode 1997-2007 (5 jaar voor en na installatie van platform screen doors). Het aantal slachtoffers nam aldaar met 2/3 af, maar alleen als ook maatschappelijke kosten (kosten van verloren tijd door vertraging etc) meenam was het enigszins kosteneffectief. (Heb alleen even de samenvatting gelezen, de interpretatie van het artikel laat ik aan anderen)

En de kosten zijn enorm hoog, afhankelijk van hoe en wat 2,6 - 6,7 miljoen euro per station.

----
Voor het Nederlandse treinspoor is dat al kostbaar, en niet zo goed als onmogelijk omdat de treinen verschillende lengtes hebben deuren die op andere plekken zitten.

Dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Ik heb op een aantal stations in Japan deuren gezien die zo breed waren dat verschillende soort materieel daar kon stoppen.

Badge +3
Persoonlijk denk ik dat we het geld in Nederland beter aan andere doelen kunnen besteden dan aan het verhekken van alle perrons.

De enige vorm van vervoer waar perrondeuren echt wel nut hebben zijn volledig automatisch rijdende metrosystemen zoals de VAL in Lille of lijn 1 in Parijs.

Het is een illusie om te denken dat we ieder risico kunnen uitbannen in het leven. Dit is bovendien een tamelijk zinloze discussie wanneer er nog steeds mensen de autogordel niet omdoen. https://nos.nl/artikel/2296498-opvallend-veel-doden-op-de-snelwegen-droegen-geen-gordel.html

''t gaat hem over gestoorde mensen die anderen op het spoor duwen en luidop denken hoe dat te preveniëren, meer niet. Ipv advocaat des duivel te spelen voor eigen ego, help liever meedenken.Dit gebeurt dagelijks in Nederland? Iedereen loopt het risico om overal op de wereld op elke plek het slachtoffer te worden van zoals jij het noemt een gestoord mens.


Klopt. Mijn volgend project is het wapenbezit in de VS! 🤔
Lees: één actueel probleem met een keer hombre. Maar als we het gewoon aanvaarden als een lotgeval of erger nog relativeren of normaliseren... dan komen we nergens of ergens erger mij dunkt


Het is een illusie om te denken dat we ieder risico kunnen uitbannen in het leven. Dit is bovendien een tamelijk zinloze discussie wanneer er nog steeds mensen de autogordel niet omdoen. https://nos.nl/artikel/2296498-opvallend-veel-doden-op-de-snelwegen-droegen-geen-gordel.html


Missing the point, tenzij...
Iemand zijn arm door je raam steekt en je gordel losklikt omvervolgens een draai aan het stuur te geven en je tegen een boom te laten knallen 🤔 very unlikely. Maar iemand die je plots uit het nergens een duw geeft op het perron, a lot more likely.

Geen gordel om is dom (no copyright, gebruik maar). Maar is hun eigen keuze... snappie?

Reageer