beantwoord

Veiligheid op het perron verbeteren.

• 30 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 1
waardoor kunnen stations veiliger gemaakt worden ???
icon

Beste antwoord door bryan 30 augustus 2018, 10:42

Als ik denk aan veiligheid denk ik aan:
  • Goede verlichting
  • Personeel
Voor het gevoel zou je ook nog kunnen denken aan poortjes en camera toezicht, maar er was laatst bijvoorbeeld een topic over zwartrijders die achter mensen aan door een poortje lopen.

Tevens kun je gewoon dit rapport lezen en daar op verder bouwen.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
En waarom zou dat moeten?
Is er nu dan een probleem?
Reputatie 5
Badge
Er vanuit gaande dat dit een opdracht voor school is; wat heb je zelf al bedacht?

En wat versta je onder veiligheid? Bedoel je criminaliteit of bijvoorbeeld voorkomen dat mensen op het spoor vallen?
Reputatie 1
wij moeten voor een opdracht op school een station verbeteren en daar hoort dus ook de veiligheid bij, daarom zijn wij gewoon opzoek naar informatie.
Reputatie 1
Wij waren gewoon benieuwd wat mensen hier zouden zeggen. Wij zijn op zoek naar informatie over veiligheid op het perron zelf, niet om de medewerkers.
Reputatie 5
Badge
Als ik denk aan veiligheid denk ik aan:
  • Goede verlichting
  • Personeel
Voor het gevoel zou je ook nog kunnen denken aan poortjes en camera toezicht, maar er was laatst bijvoorbeeld een topic over zwartrijders die achter mensen aan door een poortje lopen.

Tevens kun je gewoon dit rapport lezen en daar op verder bouwen.
Hallo voor school. en welkom bij de NS Community.

Ik heb de titel van je topic wat aangepast zodat dit beter aansluit bij je vragen. Ik wil je sowieso adviseren om iets concreter te zijn in je vragen. Wat wil je precies weten van de community?
Reputatie 7
Badge
En waarom zou dat moeten?
Is er nu dan een probleem?

Er zullen altijd wel problemen zijn op sommige stations. Dat hou je toch wel.
Agressieve mensen zitten er altijd wel tussen.
Reputatie 7
Badge
Wij waren gewoon benieuwd wat mensen hier zouden zeggen. Wij zijn op zoek naar informatie over veiligheid op het perron zelf, niet om de medewerkers.
Maar wat bedoel je eigenlijk precies met veiligheid? Veiligheid langs het spoor? Of veiligheid in verband met agressie op het station.
Reputatie 5
waardoor kunnen stations veiliger gemaakt worden ???
Gaat jouw opdracht over de fysieke veiligheid of sociale veiligheid? Of gaat het over beide? En als je mij het station of de stations op een baanvak door wilt geven dan kan ik je misschien wel verder helpen.

Maar alvast wat basisdingen:
• denk aan goede verlichting, zijn er donkere hoeken op het station?
• hoe breed zijn de perrons, specifiek wanneer het spits is op het station, is er weinig ruimte dan is er meer kans op ongevallen.
• zijn de tunnels overzichtelijk, op het station in Roosendaal zijn er bijvoorbeeld tv schermen voor de ingangen van beide tunnels geplaats waarin reizigers op voorhand kunnen zien wat er in de tunnel aan de hand is.
• zijn er stationswinkels of restauratie aanwezig waar personeel staat?
• wordt het station verbouwd en staan de vluchtwegen goed aangegeven?
• moet je voor je opdracht ook het busstation en of fietsenstalling bij het station betrekken?

Reageer