beantwoord

veiligheid reiziger

• 1 april 2020
  • 3 reacties
  • 273 Bekeken

Geachte lezer,

Bij opsporinggezocht werd getoond hoe een reiziger een zwartrijder aanspraak in Lelystad en vervolgens door een andere man waarschijnlijke een bekende van de eerste man in elkaar werd geslagen. En er niemand in greep en ook niemand van een bevoegde instantie in de buurt was. En dat is waar ik het over wil hebben.

Gelukkig ben ik pas met pensioen maar was ik ook klant van de NS en de GVB en was ik meer dan 25 jaar klant en heb deze situatie regelmatig mee gemaakt dat zwartrijder stonden te wachten om achter iemand aan je lopen, gezien er meer gekken buiten dan binnen zijn en je niet weet met wie je te maken heb en dat er voor de spits niemand is. En helden vaak er slecht afkomen zie de man in Lelystad, zou ik hier niet met blote handen mij er aan wagen. Nu mijn vraag om het inzetten van de teams random in te zetten in de metro en treinen, deze per 2 bij de stations in te zetten vanaf dat het begin en eind van de reisperiode ,deze mensen kunnen optreden als dat nodig is en de gewone reizigers niet in deze omstandigheden komen.

Ik benveel rare en enge mensen tegen gekomen, van zwervers tot doorgedraaid personen en ben ik blij niet als de personen die er wel wat van gezegd hebben er een aantal in het ziekenhuis zijn beland.

Laat dit niet aan indivuele personen over maar zorg dat er iemand is met de nodige middelen om dit te verkomen. Want de eerste vraag is altijd waar is beveiliging !

Ik heb vertrouwen in de gerechtelijke macht, maak het waar !

Met vriendelijke groet, 

Steven Canten

icon

Beste antwoord door Jeroen 1 april 2020, 16:19

De NS heeft een eigen afdeling voor Service en Veiligheid welke al geregeld controles houden bij de poortjes van stations en ook aanwezig zijn op de grotere stations als backup voor het treinpersoneel en om in te grijpen waar dat nodig is.  Het is een mooie wens om overal beveiliging te hebben maar dat is niet realistisch gezien het aantal stations welke er zijn in Nederland en dan ook nog de meerdere in- en uitgangen per station.

Zo kent station Lelystad alleen al in de stationshal 4 in-/uitgangen vanaf de sporen en is de uitgang welke u in het filmpje ziet de 5e uitgang die weer uitkomt bij een uitgang die niet zich niet in de stationshal bevindt maar uitkomt in het openbare gebied.

Helaas gebeuren er in het OV elke dag nare dingen, maar hoeveel van dit soort gebeurtenissen gebeuren er wel niet buiten het OV ?  Helaas is dit iets wat in onze samenleving niet uit te bannen zal zijn omdat je daarvoor op elke hoek een agent zal moeten neerzetten, wat weer niet betaalbaar zal zijn voor de samenleving. 

Overigens was er ten tijde van deze mishandeling al extra toezicht in Lelystad door de NS, Politie en een externe bewakingsfirma vanwege eerdere overlast op en rondom het station van hangjongeren, niet zijnde deze 2 personen uit het filmpje.

Bekijk origineel

3 reacties

Ik wil nog even toevoegen dat als je getuige bent van geweld of overlast in de trein dat je dan het beste via Twitter aan ons kan melden. We kunnen dan direct iemand aansturen.

Reputatie 5

Heb het ook meegemaakt dat iemand ging meeliften met mij. Ik zeg er maar niks van want ik wil niet in elkaar geslagen worden……………...

Badge

De NS heeft een eigen afdeling voor Service en Veiligheid welke al geregeld controles houden bij de poortjes van stations en ook aanwezig zijn op de grotere stations als backup voor het treinpersoneel en om in te grijpen waar dat nodig is.  Het is een mooie wens om overal beveiliging te hebben maar dat is niet realistisch gezien het aantal stations welke er zijn in Nederland en dan ook nog de meerdere in- en uitgangen per station.

Zo kent station Lelystad alleen al in de stationshal 4 in-/uitgangen vanaf de sporen en is de uitgang welke u in het filmpje ziet de 5e uitgang die weer uitkomt bij een uitgang die niet zich niet in de stationshal bevindt maar uitkomt in het openbare gebied.

Helaas gebeuren er in het OV elke dag nare dingen, maar hoeveel van dit soort gebeurtenissen gebeuren er wel niet buiten het OV ?  Helaas is dit iets wat in onze samenleving niet uit te bannen zal zijn omdat je daarvoor op elke hoek een agent zal moeten neerzetten, wat weer niet betaalbaar zal zijn voor de samenleving. 

Overigens was er ten tijde van deze mishandeling al extra toezicht in Lelystad door de NS, Politie en een externe bewakingsfirma vanwege eerdere overlast op en rondom het station van hangjongeren, niet zijnde deze 2 personen uit het filmpje.

Reageer