veiling de spoorweg overgang over

• 13 december 2016
  • 14 reacties
  • 375 Bekeken

is het geen slim idee om bij de overgangen een camera te plaatsen en die via wifi te laten cominiceren met de machinist in de aan komende trein zo dat deze persoon ruim buiten de rem afstand kan zien wat er gebeurt op de overgang via een monitor?
dit kost niet eens zo veel na mij mening en kan een hoop leed verkomen

14 reacties

Reputatie 5
Badge
is het geen slim idee om bij de overgangen een camera te plaatsen en die via wifi te laten cominiceren met de machinist in de aan komende trein zo dat deze persoon ruim buiten de rem afstand kan zien wat er gebeurt op de overgang via een monitor?
dit kost niet eens zo veel na mij mening en kan een hoop leed verkomen

Machinisten hebben geen tijd om steeds camerabeelden te bekijken bij het naderen van een overweg. Liever een radar/camera die mensen op een overweg tussen de bomen detecteert, en dan via de seinen (of ERTMS) een snelheidsbeperking geeft. Zo iets is vroeger in Bilthoven uitgetest.

Los daarvan is Wifi ook totaal ongeschikt! Als je op afstand beelden wilt versturen zou ik op zijn minst aan 4G beginnen!

Wat wel interessant is, is dat Rail Vision, een systeem afkomstig uit Israël, wel automatisch het spoor in de gaten houdt met super scherpe camera's. Aan de hand van objectdetectie kunnen machinisten zien wat voor object het is, waarop de machinist kan anticiperen op een eventuele spoedige remming. Tenzij het een krant is die totaal tot pulp gereden wordt....
Badge
Tja, maar in deze speel je gewoon met je leven als je niet wacht tot het rode licht gedoofd is.

Net als die mensen die toch op het randje van het perron lopen als je met de trein langs dat perron rijdt.
Reputatie 7
Badge +3
Er staat niet voor niets een bord bij de overgang met 'wacht tot het rode licht is gedoofd' .
Maar dan veronderstel je dat men dit soort borden ook daadwerkelijk leest, net als bv de huisregels in een trein. Stel je voor, dat soort dingen lezen. Het mobieltje is toch veel belangrijker.
Reputatie 7
Badge
Nou ja dat dus... en deze wel bizar natuurlijk maar geen NL of NS.

Heb je niets anders @Robert B, deze kennen we hier al 😀
Badge +3
Nou ja dat dus... en deze wel bizar natuurlijk maar geen NL of NS.

Jazeker, de spoorbomen waren open (overweg vrij) dus wat heb ik dan te maken met die betonblokken en zo, als het me (wel/niet/bijna) lukt om die te ontwijken? 🤔
Reputatie 7
Badge +3
Afgelopen week 2x bij dezelfde spoorwegovergang meegemaakt dat mensen voor de bomen geheel omhoog waren en de knipperlichten uit al de overgang op fietsten. En verbaasd cq geschrokken keken toen de bomen voor ze omhoog waren alweer naar beneden kwamen voor nog een trein.
Er staat niet voor niets een bord bij de overgang met 'wacht tot het rode licht is gedoofd' .
Reputatie 7
Badge +3
Sommige mensen doen ook van alles om niet te hoeven omrijden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/05/hallucinante-beelden-van-aan-spoorwegovergang/
Reputatie 7
Badge +3
TomTom zei toch duidelijk" Ga rechtsaf !
Als de vrouw naar het autokerkhof wilde is het wel de snelste route.
"U heeft uw bestemming bereikt. Boem!"
Reputatie 7
Badge
Dat is pas energie zuinig. Een elektrische trein zonder bovenleiding, o nee snap het al, rijdt gewoon op batterijen denk ik.
Badge +3
En (uit comments op Dumpert) waar is de bovenleiding? 🤔

Oh wacht... voor en na die brug dus.
Reputatie 2
En je moet altijd doen wat een TomTom zegt tegenwoordig.
Reputatie 7
Badge
Reputatie 7
Badge +3
Soms is er een ongeluk waarbij je je afvraagt hoe het in hemelsnaam kan.

Bij de aanrijding met een auto afgelopen week bij Meppel werd in de media gezegd de automobilist met pech stil was komen te staan op de overweg en dat de gelukkig op tijd haar auto wist te verlaten.
Een filmpje op Dumpert laat iets anders zien, namelijk dat de auto voor deze werd aangereden, overdwars op de spoorbrug naast de overweg stond.
Hoe dan? Waarom?

Pech en dan stil komen te staan op een overweg kan ik nog begrijpen, zeker wanneer de overweg een "bult" in de weg is. Maar hoe kom je in hemelsnaam per ongeluk op een naastgelegen spoorbrug terecht?
Reputatie 7
Badge
En dan? Denk je dat ik met een trein van 275 meter en een snelheid van 140 km/u zomaar stilsta? Dat duurt ongeveer een kilometer. De meeste ongelukken gebeuren doordat mensen het geduld niet op willen brengen om even te wachten voor de slagbomen. Dat gebeurt niet op 1200 meter afstand.

Reageer