beantwoord

verbeteringen liftaanduidingen station Den Helder Zuid

• 18 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

Station Den Helder Zuid is sinds kort voorzien van twee mooie liften met keurige voorzieningen voor de toegang tot de liften. Echter de tekst bij de aanduidingen naast de deur van de lift ter hoogte van perron 1 is onvolledig. Ik stel voor voor het 0-niveau de tekst uit te breiden met “oostzijde” en voor niveau -1 met “Uitgang west” uiteraard met icoon voor uitgang. De overige 5 aanduidingen vragen waarschijnlijk overeenkomstige uitbreidingen; dit betreft mijns inziens:

• oostzijde niveau 0
  • oostzijde niveau -1
  • westzijde niveau 1 dit betreft perron 2
  • westzijde niveau 0
  • westzijde niveau -1

Voor de duidelijkheid is een PDF toegevoegd waarop de huidige situatie op perron 1 op niveau 1 te zien is en de voorgestelde situatie.

Voor reizigers die station Den Helder Zuid gebruiken en onbekend zijn met de situatie daar, zal, met de voorgestelde verbeteringen, naar mijn mening verwarring worden voorkomen.

icon

Beste antwoord door Jmuntjewerf 19 oktober 2019, 10:02

Hoi fopa1946, welkom bij de NS Community,

Echt super dat je zo actief meedenkt. Ik ga het topic doorsturen naar NS Stations. Zij zijn verantwoordelijk voor de bewegwijzering op onze stations.

Als aanvulling: uit ervaring weet ik dat aanpassing in de routekaart geleide lijnen station, spreekluisterinstallatie en de bordaanduiding ter plaatse etc. niet van de e.o.a. dag gerealiseerd is i.v.m. inspreken  van sommige faciliteiten  

Bekijk origineel

4 reacties

Echt super dat je zo actief meedenkt. Ik ga het topic doorsturen naar NS Stations. Zij zijn verantwoordelijk voor de bewegwijzering op onze stations.

Als aanvulling: uit ervaring weet ik dat aanpassing in de routekaart geleide lijnen station, spreekluisterinstallatie en de bordaanduiding ter plaatse etc. niet van de e.o.a. dag gerealiseerd is i.v.m. inspreken  van sommige faciliteiten  

Helaas was ik bij dit topic niet volledig. De reden is dat er verschil is in de aanduiding op de blauwe bordjes en wat er op het portaal van de lift en in de lift vermeld is. Mijn suggestie is daarom op het blauwe bordje in plaats van -1, 0 en 1 te hanteren maar respectievelijk 0, 1 en 2.

niveau aanduiding op het blauwe bordje en op het liftportaal
niveau aanduiding in de lift

Ik snap je aanvulling, fopa1946. Ik ga @Danny NS  vragen of hij het toe kan voegen aan zijn eerdere melding! 

Reageer