beantwoord

Verbinding met de Bussen (Alkmaar Centraal)

• 26 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 383 Bekeken

Beste Ns of desbetreffende partijen. Op Alkmaar Centraal wordt vanaf 1 november de spoorwegovergang richting de Bussen afgesloten. Dit heeft als effect dat de aansluiting op de Bussen vanaf de trein nu bemoeilijkt wordt, waardoor het halen van je aansluiting op de bus soms niet gaat. Komt er een nieuwe spoorwegovergang of verdwijnt deze permanent?
icon

Beste antwoord door Slidestops 26 oktober 2016, 20:05

Volgens dit bericht blijft hij dicht, maar dit zou al in juli gebeurd zijn.

Over de bussen wordt gezegd:
Het verdwijnen van de spoorwegovergang heeft wel tot gevolg dat reizigers die van de trein naar de bus willen verder moeten lopen. Connexxion is daarom bezig te dienstregeling daarop aan te passen.
Bekijk origineel

9 reacties

Hallo B. Admiraal en welkom op het NS Serviceforum,

Ik heb de vraag uitgezet bij ProRail. Op dit moment is er niemand bij ProRail aanwezig die deze vraag kan beantwoorden. Ik kom hier vrijdag op terug. Als je liever morgen een antwoord wilt ontvangen kan je zelf ook contact met ProRail opnemen. Het telefoonnummer van ProRail is 0800-7767245 Elke werkdag tussen 8.00 en 18.30 (en 24*7 voor urgente meldingen).

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Volgens dit bericht blijft hij dicht, maar dit zou al in juli gebeurd zijn.

Over de bussen wordt gezegd:
Het verdwijnen van de spoorwegovergang heeft wel tot gevolg dat reizigers die van de trein naar de bus willen verder moeten lopen. Connexxion is daarom bezig te dienstregeling daarop aan te passen.
Reputatie 4
Dat gaat dan leuk dringen worden bij de (rol)trap. Ik zie iedere ochtend grote horden reizigers richting die spoorwegovergang lopen, omdat enerzijds het busstation daar makkelijker te bereiken is, en anderzijds ook nog meerdere scholen aan die zijde van het station liggen.
Ik heb een terugkoppeling gekregen van ProRail:

De overweg wordt definitief afgesloten en er komt geen andere overweg voor terug. Reizigers kunnen via de traverse van/naar de bussen. Connexxion heeft een aantal maanden geleden aangegeven dat de aansluiting bus/trein v.v. wordt aangepast op de langere looptijd. Ik weet overigens niet of de nieuwe dienstregeling van de bussen al is ingegaan, of dat de dienstregeling binnenkort verandert.

Ik hoop dat Connexxion snel haar tijden zal aanpassen om het dringen bij de roltrap te voorkomen.
Reputatie 4
En hoe zit het met de doorgang van spoor 1 naar de bussen direct naast de spoorwegovergang?
Gaat die ook dicht? Ik heb daar nog helemaal geen werkzaamheden gezien om een poortje te plaatsen, dus mijn vermoeden is dat ook die dichtgaat, terwijl dat dan dus niets meer met de spoorwegovergang te maken heeft.
Klinkt meer als dat men gewoon geen poortjes aan die kant van het station wil hebben.
Ik heb de vraag uitstaan en kom hierop terug.
De doorgang van spoor 1 naar de bussen zal ook binnenkort gesloten worden. Er zullen dus ook geen poortjes aan die kant geplaatst worden.
Ook ik vind het zeer klantonvriendelijkheid dat ProRail de doorgang naar perron 1 direct bij de bussen gaat sluiten. Het gevolg is een nodeloze lange omweg, die juist extra drukte op een ander punt veroorzaakt. Zonder de veiligheid in gevaar te brengen had hier makkelijk een poortje geplaatst kunnen worden. Daarnaast heb ik door het niet meer kunnen uitschenken afgelopen maandagmiddag meteen de bus gemist.
Door deze uitgang te sluiten wordt het op het perron alleen maar onveiliger, mede doordat een enorm smal perron is, onvoorstelbaar dat prorail dat niet inziet!

Reageer