beantwoord

vergeten in te checken

• 1 maart 2017
  • 3 reacties
  • 150 Bekeken

Afgelopen maandag 27-2 ben ik vergeten in te checken en werd bij uitchecken (poortje) 10,00 afgeschreven i.p.v. 3,30. Ik kan vinden dat ik via NS klantenservice geld kan terugvragen, maar 'hoe' dat moet kan ik niet vinden. Hoe moet het?
icon

Beste antwoord door Tochjo 1 maart 2017, 18:21

Zoals op deze pagina te lezen valt, kan een ontbrekende check-in na een check-uit bij een poortje niet via Mijn NS hersteld worden. Geld terugvragen kan dan alleen via de klantenservice.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op het NS serviceforum avdhoeff.

In je mijn NS account kun je je reishistorie zien (je moet wel eerst je OV-chipkaart koppelen). Er wordt dan aangegeven dat er een check uit mist, als je daarop klikt kun je hem herstellen.

Correctie: het gaat inderdaad om een Check in. Ik heb het verkeerd gelezen, excuus. @Tochjo dankjewel voor de aanvulling.
Badge +3
Zoals op deze pagina te lezen valt, kan een ontbrekende check-in na een check-uit bij een poortje niet via Mijn NS hersteld worden. Geld terugvragen kan dan alleen via de klantenservice.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Op de website van de NS staat een grote kop: Klantenservice (zie de screendump). Tot nu toe dacht ik dat ik daar moest zijn.
Zo langzamerhand ga ik begrijpen dat bedoeld wordt: het LOKET van de Klantenservice op een (groot) station. Ik denk dat er een taalgebruik nodig is waarmee de klantenservice op de website onderscheiden wordt van de fysieke Klantenservice, oftewel het loket.
Wel veel dank voor de antwoorden!

Reageer