beantwoord

vergeten in te checken van NS naar Arriva

• 27 July 2015
  • 5 reacties
  • 2195 Bekeken

Reputatie 2
Ik ben net een trein van Arriva ingestapt alleen ben vergeten uit te checken bij NS en in te checken bij Arriva, wat moet ik nu doen en kan ik dan zo wel uitchecken bij Arriva?
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 July 2015, 12:20

Als u nu gecontroleerd wordt, hebt u geen geldig vervoerbewijs en kan de controleur van Arriva u een boete van 35 euro plus de ritprijs geven. U kunt bij aankomst op uw Arriva-bestemmingsstation niet uitchecken bij NS. U hebt dus niet uitgecheckt bij NS en daarvoor houdt NS het instaptarief in. Als u reist met Traject Vrij, dan kost u dat 1 cent. Als u reist met Dal Voordeel, dan kost u dat het instaptarief van 10 euro.

De beste optie: op het eerstvolgende station alsnog inchecken bij Arriva, op uw bestemming uitchecken bij Arriva en later bij NS aangeven dat u bent vergeten uit te checken om de gemiste uitcheck recht te zetten. Dat kan eenvoudig in Mijn NS.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Als u nu gecontroleerd wordt, hebt u geen geldig vervoerbewijs en kan de controleur van Arriva u een boete van 35 euro plus de ritprijs geven. U kunt bij aankomst op uw Arriva-bestemmingsstation niet uitchecken bij NS. U hebt dus niet uitgecheckt bij NS en daarvoor houdt NS het instaptarief in. Als u reist met Traject Vrij, dan kost u dat 1 cent. Als u reist met Dal Voordeel, dan kost u dat het instaptarief van 10 euro.

De beste optie: op het eerstvolgende station alsnog inchecken bij Arriva, op uw bestemming uitchecken bij Arriva en later bij NS aangeven dat u bent vergeten uit te checken om de gemiste uitcheck recht te zetten. Dat kan eenvoudig in Mijn NS.
Reputatie 2
Heel erg bedankt!!
Reputatie 2
Er kwam een hele aardige conducteur langs die mij heeft uitgelegd wat ik kon doen en heeft mij geen boete gegeven gelukkig
Dan heeft u daar geluk mee gehad!
Fijn, Ruud!

Ik heb het antwoord van Tochjo gemarkeerd als het beste antwoord.

Reageer