beantwoord

Vergeten te stoppen in Meppel?

  • 17 november 2014
  • 14 reacties
  • 424 Bekeken

Ik stond vanochtend in Meppel te wachten op de trein van 7.22 uur naar Rotterdam. Er kwam een trein aan, maar die reed super hard en stopte niet (en reed ook nog eens door rood volgens mij). Daarna verdween de trein van het informatie bord. Ik moest vervolgens een half uur wachten zonder dat er iets omgeroepen werd. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 17 november 2014, 16:16

Wat een vervelende ervaring LotteHoebeek. Ik kan me voorstellen dat je even raar staat te kijken wanneer de trein niet stopt, maar doorrijdt. Het is mij niet duidelijk waarom de IC 12522 niet stopte te Meppel. De trein was op tijd, dus vertraging inlopen zal geen reden zijn geweest. Ik kan hiervoor enkel mijn excuses aanbieden en ik hoop dat je dit niet weer meemaakt. Tussen Zwolle en Amersfoort heb je vervolgens last gehad van de defecte bovenleiding. Het zat je duidelijk niet mee en ik snap dat dit enige frustratie oproept. Hopelijk heb je je eindbestemming uiteindelijk wel kunnen bereiken.

Bij meer dan 30 minuten vertraging bij NS kun je een vergoeding aanvragen.
Bekijk origineel

14 reacties

heel fijn dat ik nu in een trein zit die ook stil staat door kapotte bovenleiding. Daar kan de NS niets aan doen, maar als de trein die ik had moeten hebben gewoon volgens plan was gestopt, zat ik nu niet vast. Dit gaat nog wel even duren..
Reputatie 4
Badge
Erg vervelend voor je.

Zie ook: https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/nieuwe-strategie-ns-vertraging-gewoon-station-overslaan-7889/index1.html#post49234
Wat een vervelende ervaring LotteHoebeek. Ik kan me voorstellen dat je even raar staat te kijken wanneer de trein niet stopt, maar doorrijdt. Het is mij niet duidelijk waarom de IC 12522 niet stopte te Meppel. De trein was op tijd, dus vertraging inlopen zal geen reden zijn geweest. Ik kan hiervoor enkel mijn excuses aanbieden en ik hoop dat je dit niet weer meemaakt. Tussen Zwolle en Amersfoort heb je vervolgens last gehad van de defecte bovenleiding. Het zat je duidelijk niet mee en ik snap dat dit enige frustratie oproept. Hopelijk heb je je eindbestemming uiteindelijk wel kunnen bereiken.

Bij meer dan 30 minuten vertraging bij NS kun je een vergoeding aanvragen.
Waarschijnlijk heeft de machinist zich vergist. De IC's uit Groningen slaan Meppel over, maar die uit Leeuwarden moeten er wel stoppen. Dat komt doordat NS in naam de sneltreinen heeft afgeschaft, waardoor er inmiddels 43 stoptreinstations zijn waar (een deel van de) IC's wel stoppen. Dat maakt het niet overzichtelijker, al zou een machinist al die uitzonderingen natuurlijk ook op de maandagochtend moeten kennen en toepassen.
Reputatie 7
Badge +4
Meppel was de enige extra stop bij deze sneltrein. Maar ik denk verder dat je gelijk hebt, normaal stopt de IC uit Leeuwarden alleen in Heerenveen en Steenwijk. In de spits en later op de avond is er wel een stop in Meppel, maar het is zeker niet zo dat de trein uit Leeuwarden altijd in Meppel stopt. Wel de trein die op xx05 uit Leeuwarden vertrekt. Het is merkwaardig dat ISKOV op de site zag dat de trein er wel stilgestaan zou hebben met een vertraging van 1 min 16 seconden. Dat kan haast niet juist zijn.

http://ovtijden.com/avtdag/MP//

Dat de machinist ten onrechte niet in Meppel stopte, is denk ik plausibel, Pepe heeft daar gelijk in, vrees ik.
Reputatie 3
Badge
Het is merkwaardig dat ISKOV op de site zag dat de trein er wel stilgestaan zou hebben met een vertraging van 1 min 16 seconden. Dat kan haast niet juist zijn.

http://ovtijden.com/avtdag/MP//

Dat de machinist ten onrechte niet in Meppel stopte, is denk ik plausibel, Pepe heeft daar gelijk in, vrees ik.


Ik zie het nog steeds staan.

En ook op [url=http://ovtijden.com/arnu/rl/12522/2014-11-17T07:22:00+0100/]pagina waar de passages van de 12522 staan, wordt aangegeven dat hij keurig om 7:22 is aangekomen en vertrokken in Meppel. Wat strikt genomen misschien klopt; hij is er alleen niet stil blijven staan 😉.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zag het ook en verwees er in een bijdrage naar. Het staat er echt. Maar ja, wat klopt er dan niet? Met: 'Dat kan haast niet juist zijn', verwees ik overigens naar bovenstaande tekst over de stop in Meppel 😉
Reputatie 7
Badge +4
Hoe kan het nu dat op de site staat dat de trein uit Meppel is vertrokken terwijl Pjotr c.s. hem voorbij zagen stuiven? Hoe komt die registratie tot stand?
De stop is ingepland en de trein is langs het perron geweest. Er zit geen controle in of de deuren daadwerkelijk open zijn geweest oid.
Reputatie 7
Badge +4
Dat moet dan haast wel. Is die registratie geautomatiseerd? Het zou toch uit moeten maken of een trein daadwerkelijk stopt.

Bij Wolvega lijkt deze trein niet vermeld en daar moet hij langsgekomen zijn als hij uit Leeuwarden kwam:


http://ovtijden.com/avtdag/Wv//

Mogelijk kwam hij dan toch uit Groningen.
Reputatie 3
Badge
Dat moet dan haast wel. Is die registratie geautomatiseerd? Het zou toch uit moeten maken of een trein daadwerkelijk stopt.

Bij Wolvega lijkt deze trein niet vermeld en daar moet hij langsgekomen zijn als hij uit Leeuwarden kwam:


http://ovtijden.com/avtdag/Wv//

Mogelijk kwam hij dan toch uit Groningen.


Nee, want volgens http://ovtijden.com/arnu/rl/12522/2014-11-17T07:22:00+0100/ kwam hij uit Leeuwarden en is hij wel in Heerenveen en Steenwijk gesignaleerd. . .
Reputatie 7
Badge +4
Het wordt steeds raadselachtiger want bij Wolvega reed hij dan onvermeld door en bij Meppel reed hij weliswaar door, had hij moeten stoppen en lijkt als gestopt vermeld te staan.

Bij Wolvega is er geen stop.

Goed dat je dit in een apart topic aankaart, Isk.
Bij Wolvega lijkt deze trein niet vermeld en daar moet hij langsgekomen zijn als hij uit Leeuwarden kwam.

Wolvega was (uiteraard) niet ingepland als stop. Volgens mij gaat het registratiesysteem ervan uit dat als de rijweg voor een geplande stop is ingesteld en benut, die stop heeft plaatsgevonden.
Reputatie 7
Badge +4
Het zou goed kunnen Pepe, het is een mogelijke verklaring in ieder geval. Passeren is niet voldoende, dat blijkt.

Reageer