beantwoord

Verkeerd afgesteld poortje?

• 5 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 185 Bekeken

In mijn reishistorie wordt een van mijn reizen als volgt getoond:

Er wordt dus gesteld dat ik zowel om 18:21 (op mijn vertrekstation) als om 18:55 (op mijn aankomststation) zou hebben ingecheckt. Nu wil het geval echter dat het aankomststation poortjes heeft en ik daar toch echt in de juiste richting doorheen ben gelopen.
Is hier sprake van een verkeerd afgesteld poortje?
icon

Beste antwoord door nieuwhier 5 augustus 2019, 22:51

Aha, blijkbaar is het het gevolg van een systeemfout.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Er staat geen datum bij maar als het goed is snapt het systeem het uiteindelijk wel en klopt je factuur. Zijn al andere topics over. Lekker zo laten dus.

Als er prijzen bij staan (€10) dan wel even contact opnemen.
Er staat geen datum bij maar als het goed is snapt het systeem het uiteindelijk wel en klopt je factuur. Zijn al andere topics over.

Als er prijzen bij staan (€10) dan wel even contact opnemen.

Mijn factuur klopt in die zin dat hij overeenkomt met deze schermprint uit mijn reishistorie en er geen geld is afgeschreven.
Het geld in rekening brengen bij een ontbrekende check-in of check-uit gebeurt niet meer bij abonnementen met afgekocht reisrecht sinds de minister NS heeft opgedragen te stoppen met die pesterijen, vandaar het "correctietarief" van € 0,00
Aha, blijkbaar is het het gevolg van een systeemfout.
Badge +3
Vertraging in het systeem. Voorheen stond het er binnen 48 uur wel ongeveer goed (reizen met NS) maar nu zegt men al 72 uur en de praktijkvoobeelden waarbij het langer duurt zijn er ook al...

Aangezien het jou niet raakt (qua kosten), laat het maar op zijn beloop dus.
Vertraging in het systeem. Voorheen stond het er binnen 48 uur wel ongeveer goed (reizen met NS) maar nu zegt men al 72 uur en de praktijkvoobeelden waarbij het langer duurt zijn er ook al...

Aangezien het jou niet raakt (qua kosten), laat het maar op zijn beloop dus.

Het is 8 dagen geleden en de factuur is al binnen, dus ik ga uit van een vergissing van de bank in mijn voordeel. Ik zal het dan maar beschouwen als compensatie voor de staking toen NS zich zo hufterig opstelde.
Badge +3
Hier nog eentje van een week geleden
https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/ik-ben-niet-vergeten-uit-te-checken-59389 maar dan mét kosten erbij.

Bij OV-chip staat het dus wel goed (keurig in- en uitgecheckt).

Reageer