beantwoord

Verkeerd ingecheckt bij Veolia

• 15 juli 2014
  • 7 reacties
  • 1458 Bekeken

Beste NS,

Ik heb zaterdag nacht op het traject Nijmegen - Tilburg in Nijmegen bij (volgens mij) veolia ingecheckt. Door de drukte heb ik niet naar de paaltjes gekeken bij het instappen van de trein. Bij een controle in Den Bosch had ik ineens geen saldo meer en kwam ik hier dus achter. Is er een mogelijkheid dat ik mijn geld terug krijg? Ik vind het overigens vrij onduidelijk en raar dat als je incheckt bij de NS hier een veolia paal naast staat, vrij verwarrend als het druk is.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Loes 15 juli 2014, 10:50

Beste NS,

Ik heb zaterdag nacht op het traject Nijmegen - Tilburg in Nijmegen bij (volgens mij) veolia ingecheckt. Door de drukte heb ik niet naar de paaltjes gekeken bij het instappen van de trein. Bij een controle in Den Bosch had ik ineens geen saldo meer en kwam ik hier dus achter. Is er een mogelijkheid dat ik mijn geld terug krijg? Ik vind het overigens vrij onduidelijk en raar dat als je incheckt bij de NS hier een veolia paal naast staat, vrij verwarrend als het druk is.

Alvast bedankt.

Hoi Tess,

Vervelend dat dit gebeurd is. NS kan je hier niet helpen, want het gaat om een verkeerde check-in bij Veolia, hier zijn de gegevens van Veolia.

In Nijmegen staan er zowel paaltjes van Veolia als NS, aangezien beide vervoerders daar treinen hebben rijden en om het omchecken voor overstappers te vermakkelijken staan de paaltjes ook nog eens bij elkaar. Vandaar dat het bij haast wel eens verkeerd kan gaan. Ik kom dit helaas ook wel eens tegen bij reizigers, die ingestapt zijn in Maastricht en ook bij Veolia hebben ingecheckt. Toch is de paal van Veolia duidelijk herkenbaar en verschillend van de NS palen.

Ik hoop dat je bij Veolia snel je geld terug krijgt.
Bekijk origineel

7 reacties

Als je foutief bij Veolia bent ingecheckt, moet je bij Veolia zijn om je geld terug te krijgen.

Wat bedoel je met een controle in Den Bosch? Bedoel je dat je aldaar een boete hebt ontvangen?

De paal van Veolia staat naast die van NS, zodat er eenvoudig en snel kan worden omgecheckt. Bovendien kun je ze beter van elkaar onderscheiden als ze naast elkaar staan.
Helaas bij drukte wat minder van elkaar te onderscheiden... In Den Bosch mocht ik verder reizen omdat zij zagen dat ik verkeerd ingecheckt had. Bedankt voor de reactie dan ga ik dit bij veolia proberen.
Beste NS,

Alvast bedankt.

Hoi Tess,

Vervelend dat dit gebeurd is. NS kan je hier niet helpen, want het gaat om een verkeerde check-in bij Veolia, hier zijn de gegevens van Veolia.

In Nijmegen staan er zowel paaltjes van Veolia als NS, aangezien beide vervoerders daar treinen hebben rijden en om het omchecken voor overstappers te vermakkelijken staan de paaltjes ook nog eens bij elkaar. Vandaar dat het bij haast wel eens verkeerd kan gaan. Ik kom dit helaas ook wel eens tegen bij reizigers, die ingestapt zijn in Maastricht en ook bij Veolia hebben ingecheckt. Toch is de paal van Veolia duidelijk herkenbaar en verschillend van de NS palen.

Ik hoop dat je bij Veolia snel je geld terug krijgt.
Bedankt voor de reactie, ga ik dit bij veolia proberen!
En hoe ga je nu alsnog het ticket betalen aan NS? Of wil je enerzijds geld terug van Veolia, maar vind je dat je door je eigen fout wel gratis mag reizen bij NS?
Badge
Hoi Tessbekkering, welkom op het forum. Zo te lezen hebben de Luchtmacht en Loes het juiste antwoord al gegeven. Je kan bij Veolia je geld terugvragen. Voor contactgegevens, zie de link van Loes. In Nijmegen rijden beide vervoerders en daarom staan daar ook paaltjes van NS en van Veolia. Dank voor je uitleg Loes. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Groet, Leny
Reputatie 1
Alleen op het perron (spoor 1 en 35) waar de Veolia-treinen staan, zijn checkpaaltjes van Veolia en zeker niet op het perron (spoor 3 en 4) waar de treinen van/naar Den-Bosch/Tilburg staan (deze treinen kunnen in Nijmegen ook helemaal niet op dat perron komen!). Op de weg naar Spoor 3 en 4 kom je alleen lands een Veolia-checkpaal, als je langs de zijkant (links) bent gegaan! Via de hoofdingang en de tunnel-ingang kun je gewoon niet om de check-paaltjes van NS heen.

Reageer