beantwoord

Verkeerd ingecheckt, wel geld afgeschreven

• 19 July 2015
  • 8 reacties
  • 184 Bekeken

Ik heb vanavond verkeerd ingecheckt, blijkbaar voor de trams bij Amsterdam Bijlmer ArenA i.p.v. dat ik voor de treinen incheckte. Hierdoor kreeg ik een boete van 44 euro, maar ben ik ook niet uitgecheckt voor de trams. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 20 July 2015, 17:15

Hoi Lotte, en welkom op dit forum!

Je hebt dus ingecheckt voor de tram, in plaats van voor de trein. Je bent toen gaan reizen en hebt daar een Uitstel van Betaling gehad, klopt dit? Je hebt ook niet uitgecheckt voor de tram.

Wat betreft je Uitstel van Betaling, kun je een verzoek indienen bij Klantenservice. Vermeld dan het boetenummer. Klantenservice kijkt dan naar jouw persoonlijke situatie. Mogelijk kom je in aanmerking voor coulance. Ik raad je aan je verzoek schriftelijk of per e-mail in te dienen (e-mail kan via Eva op onze site, door 'mail' te typen). Mocht je kosten hebben gemaakt door de gemiste check-out bij de tram, dan dien je met die vervoerder (GVB) contact op te nemen.

Succes!
Bekijk origineel

8 reacties

Het idee van een boete voor zwartrijden is dat het boetebedrag daarna niet meer uw geld is. Bovendien is de boete maar 35 euro, de rest is de ritprijs zelf.
Een gemiste uitcheck bij de GVB-metro kunt u hier aanvullen.
Hoe kunt u voor de metro hebben ingecheckt? Poortjes voor de metro staan daar bij mijn weten alleen bij de roltrappen die naar de perrons leiden waar de metro vertrekt, onderweg naar de perrons waar de treinen stoppen komt u altijd langs poortjes van de NS.
Ik bedoel de trams, die staan ook bij de ingang voor de treinsporen
Er stoppen toch helemaal geen trams bij Bijlmer Arena?
Reputatie 6
Badge +2
Hoe kunt u voor de metro hebben ingecheckt? Poortjes voor de metro staan daar bij mijn weten alleen bij de roltrappen die naar de perrons leiden waar de metro vertrekt, onderweg naar de perrons waar de treinen stoppen komt u altijd langs poortjes van de NS.
Zie echter http://www.gvb.nl/reizen/zomer/werk-bij-station-zuid/hoe-reist-u-van-28-juni-tm-15-aug-tussen-station-zuid-en-gein.
Reputatie 6
Badge +2
Er stoppen toch helemaal geen trams bij Bijlmer Arena?
Wordt missschien een bovengrondse metro voor een tram aangezien?
Zie echter http://www.gvb.nl/reizen/zomer/werk-bij-station-zuid/hoe-reist-u-van-28-juni-tm-15-aug-tussen-station-zuid-en-gein.

Aha, dat wist ik niet. Dan wordt vergissen opeens een stuk eenvoudiger.
Hoi Lotte, en welkom op dit forum!

Je hebt dus ingecheckt voor de tram, in plaats van voor de trein. Je bent toen gaan reizen en hebt daar een Uitstel van Betaling gehad, klopt dit? Je hebt ook niet uitgecheckt voor de tram.

Wat betreft je Uitstel van Betaling, kun je een verzoek indienen bij Klantenservice. Vermeld dan het boetenummer. Klantenservice kijkt dan naar jouw persoonlijke situatie. Mogelijk kom je in aanmerking voor coulance. Ik raad je aan je verzoek schriftelijk of per e-mail in te dienen (e-mail kan via Eva op onze site, door 'mail' te typen). Mocht je kosten hebben gemaakt door de gemiste check-out bij de tram, dan dien je met die vervoerder (GVB) contact op te nemen.

Succes!

Reageer