beantwoord

Verkeerde adviezen

• 9 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Nu 2e keer het advies gekregen van de conducteur om over te stappen op normale intercity ipv de ICD, terwijl op een ander station de volgende wel gaat. Volgende keer kan hij/zij/onzijdig ook aangeven dat de volgende wel gaat. Scheelt een half uur reistijd. Waarvoor dank!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 oktober 2017, 19:16

Ik zie inderdaad dat de Intercity Direct van 17:57 is uitgevallen. In dit soort situaties kan het niet altijd duidelijk voor het treinpersoneel zijn wat de exacte reden is van deze uitval. Het is daardoor ook niet altijd bekend of de volgende ICDirect wél vertrekt of niet. Het is dus goed mogelijk dat de conducteur jullie het advies heeft gegeven om de reguliere trein te nemen, die sowieso wel ging. Er zal zeker geen opzet geweest zijn voor het geven van onjuiste informatie, maar meer een gebrek aan alle informatie en daardoor een advies gebaseerd op wat wel bekend was. Excuses dat je hierdoor langer onderweg bent geweest. Als je een toeslag had opgeladen voor de ICDirect, kun je deze in dit geval wel terugvragen via deze pagina.
Bekijk origineel

3 reacties

Ging om icd trein van Rotterdam centraal richting amsterdam om 17.57 uur. Conducteur riep om om over te stappen naar de reguliere intercity van 18.12 uur. Vervolgens zie ik dat de ICD trein van 18.11 wel is gegaan. 2 minuren later en van spoor 13. Dat hij wel kunnen vertellen..
Goedenavond David83 en welkom op het NS Serviceforum!

Volgens mij mis ik enige context naar aanleiding van dit advies. Als ik het goed begrijp heeft dit te maken met de uitval van enkele ICDirect treinen? Kun je aangeven om welke treinen dit ging, en van waar, naar waar jij wilde reizen?
Ik zie inderdaad dat de Intercity Direct van 17:57 is uitgevallen. In dit soort situaties kan het niet altijd duidelijk voor het treinpersoneel zijn wat de exacte reden is van deze uitval. Het is daardoor ook niet altijd bekend of de volgende ICDirect wél vertrekt of niet. Het is dus goed mogelijk dat de conducteur jullie het advies heeft gegeven om de reguliere trein te nemen, die sowieso wel ging. Er zal zeker geen opzet geweest zijn voor het geven van onjuiste informatie, maar meer een gebrek aan alle informatie en daardoor een advies gebaseerd op wat wel bekend was. Excuses dat je hierdoor langer onderweg bent geweest. Als je een toeslag had opgeladen voor de ICDirect, kun je deze in dit geval wel terugvragen via deze pagina.

Reageer