Verkeerde informatie op borden station

• 1 februari 2018
  • 6 reacties
  • 159 Bekeken

Vanwege een brand in een trein op station Schiphol moest mijn ic direct terug naar A’dam cs. De eerstvolgende optie naar R’dam is via Utrecht. Onze trein komt daar vertraagd aan door een seinstoring. Je zou verwachten dat de (veel te korte) ic naar R’dam dan even wacht op al deze mensen, wat niet gebeurde. Nog kwalijker is echter dat heel veel mensen de trein ook misten, omdat op de borden op het station en het perron aangegeven staat dan de trein naar Den Haag gaat. Er werd niets omgeroepen. Echt schandalig om reizigers zo’n vertraging op te laten lopen, zeker op dit tijdstip van de dag.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Er was geen vervangend vervoer, geen NS medewerker en geen contact. Wel niet kloppende info van treinen die wel maar toch niet reden. Als de laatste trein ook nog uitvalt moet je wel creatief worden. Met dank aan 9292 alternatief gevonden. Helaas wel een fikse verkoudheid opgelopen.
Ja, ik begrijp dat het niet altijd wenselijk of mogelijk is om op vervangend vervoer te wachten. Goed om te lezen dat je in ieder geval thuis bent gekomen met wat creatief handelen. Ik zal de paal voor de zekerheid nog even laten controleren. Bedankt voor het doorgeven!
Reputatie 7
Badge +3
Oei, dat lijkt erg ongelukkig allemaal MoDe. Is het nog wel gelukt om thuis te komen? Weet je toevallig welke infopaal er precies uit lag? Wellicht dat ik dit uit kan zetten om andere reizigers dit leed te besparen.
De paal naast de poortjes perron 1/2 deed het eerst wel, later niet toen ingesprekstoon. gisteren leek er niets aan de hand. Ik ben uiteindelijk thuisgekomen, deels metro, deel NS en gelukkig fiets op station want er was natuurlijk geen aansluiting meer. Voor vergoeding had ik moeten wachten op door NS geregeld vervoer, maar hoe doe je dat als er niemand van NS te bereiken is?
Oei, dat lijkt erg ongelukkig allemaal MoDe. Is het nog wel gelukt om thuis te komen? Weet je toevallig welke infopaal er precies uit lag? Wellicht dat ik dit uit kan zetten om andere reizigers dit leed te besparen.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo AvdBerg en welkom op het NS Serviceforum.

Gisteravond ging het even niet goed op de HSL door de verstoringen op en rondom dit traject. Hierdoor kan de reisinformatie op het station en in de Reisplanner/NS Xtra app niet up-to-date zijn. Dat is kwalijk, dat ben ik met je eens. Dit is ook zeker een punt van aandacht met hoge prioriteit binnen de organisatie. Bij dit soort uitzonderlijke situaties is het zaak dat de reisinformatie z.s.m. kloppend is, zodat jullie als reizigers goed op de hoogte zijn. Ik zal jouw feedback en ervaring ook doorspelen.

Mocht je veel vertraging hebben ondervonden (wat ik mij niet anders kan voorstellen), raad ik je aan te kijken naar de opties voor vergoeding. Hier lees je er meer over.

1/1/18 stond ik op Amsterdam Zuid, met nog heel veel anderen. geen/slechte/foute info. Mensen voor bestemmingen waarvan treinen niet meer reden kregen advies om via Utrecht te gaan. Maar er ging niets naar Utrecht en dat werd ook nog niet eens omgeroepen. Geen omreisadviezen, infopaal die er uit lag, telefoonnr. die of in gesprek was of waarvan gesprek steeds afgebroken werd. En natuurlijk niemand van de NS om gestrande reizigers op te vangen. NS regelt toch dat iedereen thuis komt als treinen uitvallen? Mooi niet.
Reputatie 7
Hallo AvdBerg en welkom op het NS Serviceforum.

Gisteravond ging het even niet goed op de HSL door de verstoringen op en rondom dit traject. Hierdoor kan de reisinformatie op het station en in de Reisplanner/NS Xtra app niet up-to-date zijn. Dat is kwalijk, dat ben ik met je eens. Dit is ook zeker een punt van aandacht met hoge prioriteit binnen de organisatie. Bij dit soort uitzonderlijke situaties is het zaak dat de reisinformatie z.s.m. kloppend is, zodat jullie als reizigers goed op de hoogte zijn. Ik zal jouw feedback en ervaring ook doorspelen.

Mocht je veel vertraging hebben ondervonden (wat ik mij niet anders kan voorstellen), raad ik je aan te kijken naar de opties voor vergoeding. Hier lees je er meer over.

Reageer