beantwoord

Verkeerde informatie tijdens herstelwerkzaamheden

• 15 juni 2015
  • 4 reacties
  • 725 Bekeken

Reputatie 5
Ik kan bij EVA mijn klacht niet afmaken en de live chat werkt bij mij niet, dus dan maar zo.

Afgelopen nacht reden er tussen Delft en Rotterdam bussen i.p.v. treinen. Om 2:02 vertrok er een bus naar Delft. Volgens de omroep moest men rekening houden met een extra reistijd van 15 tot 30 minuten en volgens het NS-personeel in Rotterdam zou er in Delft een trein wachten. Er waren geen open poortjes op Delft en er was geen NS-personeel te bekennen na aankomst van de bus. Ik reisde gelukkig met een dagkaart, maar als ik op saldo had gereisd had ik dus een probleem kunnen hebben.

Aangekomen op het spoor bleek dat er geen trein was en dat het meer dan 50 minuten te duren voor er om 3.17 uur een trein zou vertrekken. De vertraging was dus meer dan 60 minuten.

Wij hebben ons vervolgens via de informatiepaal gevraagd waarom er in tegenstelling tot wat er in Rotterdam verteld werd geen trein was en er werd ons verteld dat treinen nooit wachten op snelbussen. De vertraging zou dus altijd minstens 60 minuten zijn, omdat een bus die om 2.02 uur vanuit Rotterdam vertrekt natuurlijk nooit op tijd voor de de trein van +/- 2.15 uur in Delft kan zijn. Op de vraag of het personeel in Rotterdam hiervan ingelicht kon worden en of de omroep kon worden aangepast (De bussen eerder laten vertrekken zou natuurlijk nog veel logischer zijn.) kregen we het antwoord dat dit niet kon en we maar geld terug moesten vragen bij vertraging. Buiten dat dit door gedwongen fout in- en uitchecken nu een stuk lastiger is, verbaast het me dat NS dus in ieder geval voor gisteren (bewust) is doorgegaan met het verstrekken van foutieve reisinformatie aan reizigers. Als ik naar Leiden had gemoeten (ik moest naar Den Haag HS) was ik sneller geweest door de NS-snelbus naar Schiphol te nemen en dan om 3:03 uur de trein naar Leiden te pakken. Die trein was namelijk al in Leiden op het moment dat de trein van 3.17 uur uit Delft nog niet eens in Den Haag was.

Later kregen we een man aan de lijn in tegenstelling tot zijn voorganger wel begrip toonde voor de situatie en mij aanraadde deze klacht te sturen.

Korte samenvatting klacht:
- verkeerde reisinformatie in Rotterdam
- (onvermijdelijke) vertraging van een uur zonder dat ons dit verteld is
- poortjes dicht in Delft
- geen NS-personeel aanwezig bij aankomst in Delft (die zijn +/- een half uur later wel gekomen)
- NS die aangeeft om niets te doen aan de verkeerde informatievoorziening

Moet zeggen dat ik bijzonder teleurgesteld ben in de hele gang van zaken.

Marc
icon

Beste antwoord door Janou NS 16 juni 2015, 09:35

Beste wsm,

We stonden met drie personen bij de paal en we zijn in eerste instantie absoluut niet professioneel en begripvol te woord gestaan. We kregen op een bijzonder hautaine toon te horen dat treinen niet wachten op bussen, ze toch echt geen treinen kan sturen en dat we dan maar geld bij vertraging terug moeten vragen. Ik noem dat niet professioneel en begripvol. Ik heb geen 'sorry voor het ongemak' gehoord of ook maar iets was daar enigzins bij in de buurt komt. Ik ben een tijd geleden met aan aantal anderen tijdens een storing tussen Eindhoven en Weert ten onrechte in Heeze uit de bus gezet, omdat de chauffeur van de bus er geen zin meer in had en besloot terug te rijden naar Eindhoven. We zijn toen heel vriendelijk te woord gestaan door het personeel achter de spreekknop en ik neem de NS bij dat voorval absoluut niets kwalijk, dus het kan ook absoluut anders.

Marc

Beste Marc! Welkom op het NS Forum, wat vervelend dat dit heeft plaats genomen. Graag neem ik dit behandeling. Zou jij mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan help ik je daar graag verder. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station".
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Tsja, de werkzaamheden werden pas gisteren omstreeks 1300 u aangekondigd, er is dus sprake geweest van een ad-hoc situatie waardoor NS in de zeer korte tijd die ter beschikking stond niet alles vlekkeloos zal hebben kunnen regelen.
Mocht u onterecht voor gesloten poortjes komen te staan, dan kunt u met de spreekknop die ergens voor de poortjes staat contact opnemen met een NS-medewerker, die uit uiteraard professioneel en begripvol te woord zal staan en zal helpen met de situatie.
In het ergste geval moet u nogmaals inchecken en bent u twintig Euro kwijt, daar is overheen te komen toch?
- NS die aangeeft om niets te doen aan de verkeerde informatievoorziening

Dan zal het u op dit forum zeker bevallen. Hier zégt men doorgaans wel dingen te gaan doen met binnenkomende klachten...
Reputatie 5
Beste wsm,

We stonden met drie personen bij de paal en we zijn in eerste instantie absoluut niet professioneel en begripvol te woord gestaan. We kregen op een bijzonder hautaine toon te horen dat treinen niet wachten op bussen, ze toch echt geen treinen kan sturen en dat we dan maar geld bij vertraging terug moeten vragen. Ik noem dat niet professioneel en begripvol. Ik heb geen 'sorry voor het ongemak' gehoord of ook maar iets was daar enigzins bij in de buurt komt. Ik ben een tijd geleden met aan aantal anderen tijdens een storing tussen Eindhoven en Weert ten onrechte in Heeze uit de bus gezet, omdat de chauffeur van de bus er geen zin meer in had en besloot terug te rijden naar Eindhoven. We zijn toen heel vriendelijk te woord gestaan door het personeel achter de spreekknop en ik neem de NS bij dat voorval absoluut niets kwalijk, dus het kan ook absoluut anders.

Marc
Beste wsm,

Marc

Beste Marc! Welkom op het NS Forum, wat vervelend dat dit heeft plaats genomen. Graag neem ik dit behandeling. Zou jij mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan help ik je daar graag verder. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station".

Reageer