beantwoord

Verkeerde trein

• 2 oktober 2017
  • 12 reacties
  • 728 Bekeken

Ik ga proberen dit zo duidelijk mogelijk uit te leggen, aangezien de persoon in de chat er klaarblijkelijk geen snars van snapte:

Zojuist ben ik, zoals ik dat iedere dag doe, rond 18:20 op Utrecht Centraal in de trein op spoor 19 gestapt. Normaliter is dit de IC naar Nijmegen, en ook de NS Reisplanner kan dit beamen. Nu zat ik rustig in deze trein, en kwam ik er opeens achter dat de schermpjes aangaven dat we onderweg waren naar Eindhoven. Vreemd, zal vast een fout zijn dacht ik nog. Maar nee, uiteindelijk dus inderdaad terecht gekomen op station Den Bosch. De reisplanner zegt echter dat de IC naar Nijmegen van 18:24 van spoor 19 had moeten vertrekken, en die van Eindhoven van spoor 18. Oftewel: wat is hier in hemelsnaam aan de hand? Heb nu namelijk dik een half uur om moeten reizen om op mijn bestemming te komen.
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 oktober 2017, 19:42

U bent in de vertraagde intercity naar Maastricht van 18:09 gestapt.

Hebt u voor het instappen op de borden boven het perron of de displays op de trein gekeken? Het gebeurt namelijk nog wel eens dat bij vertraging het vertrekspoor van een trein wijzigt, dus dat een trein richting Eindhoven van spoor 19 of een trein richting Nijmegen van spoor 18 vertrekt. Daar bedacht op zijn kan, zoals u gemerkt hebt, enige reistijd schelen.
Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3
U bent in de vertraagde intercity naar Maastricht van 18:09 gestapt.

Hebt u voor het instappen op de borden boven het perron of de displays op de trein gekeken? Het gebeurt namelijk nog wel eens dat bij vertraging het vertrekspoor van een trein wijzigt, dus dat een trein richting Eindhoven van spoor 19 of een trein richting Nijmegen van spoor 18 vertrekt. Daar bedacht op zijn kan, zoals u gemerkt hebt, enige reistijd schelen.
Badge +3
Ik heb het eens andersom gehad.. moest naar Eindhoven (spoor 19 normaal) en kwam ik ineens langs Driebergen-Zeist (waar ik gewoond heb) en Veenendaal De Klomp (waar ik werkte)...

Nou ja, toen maar via Arnhem en Den Bosch gereisd. Stond ook verkeerd aangegeven maar Nijmegen is (of was) meestal spoor 18 toch? Kan ook goed zijn dat ikzelf op de automatische piloot liep en instapte zonder goed op de borden te kijken. ;)

Had een dagkaartje en anders had het ook niet uitgemaakt, gewoon uitchecken waar je moet zijn, maar dan natuurlijk geen geld terug wegens omreizen.
Op de borden stond Nijmegen, al ben ik toen inderdaad, zoals we iedere dag doen, helemaal naar de voorkant van de trein gelopen. Daar niet meer op de borden gekeken, en in de trein te laat opgemerkt. Vind het gewoon erg opmerkelijk omdat Ik al jaren met de trein naar het werk reis en me dit eigenlijk nog nooit is overkomen.

De IC naar Nijmegen vertrekt altijd van spoor 19, niet 18.
Badge +3
Uhh. Zeker weten? Dan is dat omgewisseld want anderhalf 1½ jaar geleden ging Nijmegen/Arnhem nog linksaf vanaf 18 en Eindhoven en verder rechtsaf naar het zuiden vanaf 19 in Utrecht.

Lijkt me logisch.. Nijmegen linksaf (naar het oosten) en Eindhoven rechtsaf (naar het zuiden)?
Reputatie 7
Badge
Uhh. Zeker weten? Dan is dat omgewisseld want anderhalf 1½ jaar geleden ging Nijmegen/Arnhem nog linksaf vanaf 18 en Eindhoven en verder rechtsaf naar het zuiden vanaf 19 in Utrecht.Zeker weten. Anderhalf jaar geleden reden we nog 'bovenlangs' naar Houten, nu doen we dat met een IC via de dive-under.
We vertrokken toen van spoor 14 en 15 geloof ik. 14 ging naar Nijmegen en 15 naar Eindhoven. Die zijn toen gewisseld met spoor 18 naar Eindhoven en 19 naar Nijmegen.
https://www.ovtijden.com/avtdag/UT/20140509

14/15 :D

Ik ben een beetje bewaargek :8
Je bent weer goed bezig Henk ?
Dat vind ik nou fijn om te horen, dit maakt mijn middag weer goed ☺️☺️
Badge +3
We vertrokken toen van spoor 14 en 15 geloof ik. 14 ging naar Nijmegen en 15 naar Eindhoven. Die zijn toen gewisseld met spoor 18 naar Eindhoven en 19 naar Nijmegen.
Ah ja, dat was het inderdaad spoor 14/15. Henk ook bedankt! 🙂
Sinds die spoorwijziging zeker in het begin zijn er veel vaste reizigers op gewoonte de verkeerde treinen in gegaan.

@Henk

Alleen maar je middag? ??
Hmm, ga ik nog even over nadenken, omdat jij het bent. Er zit nogal een zwart gat in m'n herinneringen momenteel ??

Reageer