beantwoord

Verlichting station Winsum

• 30 oktober 2017
  • 33 reacties
  • 754 Bekeken

Reputatie 1
Bij de fietskluisjes op het station van Winsum staat sinds de verbouwing van het station, zo'n drie jaar geleden, een lichtmast (zie foto). Deze lichtmast heb ik in die drie jaar nog nooit zien branden. Het resultaat is een donkere hoek, en dat is volgens mij geen wenselijke situatie.

Zou er eens een monteur naar kunnen kijken?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 1 november 2017, 10:28

Ik heb een terugkoppeling ontvangen dat de storing is doorgegeven en dat er naar gekeken gaat worden.
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Winsum valt onder Arriva, vanuit een NS-forum kunnen we hier niets mee. U kunt beter even contact opnemen met Arriva. 0900 2022022
Reputatie 1
Maar het station wordt door NS beheerd, toch?
Reputatie 7
Badge +3
Dat klopt. NS beheert de stations.
https://twitter.com/Arriva_NL/status/921435180950269962
Reputatie 7
Badge
Nee ProRail dan toch?
Goed dat je dit komt melden, awj_hefting. Ik kan even niet achterhalen waar deze exact staat. Staat deze aan het verlengstuk van de Hamrik?

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station.
Reputatie 1
https://www.google.nl/maps/@53.3294561,6.5197157,3a,79.6y,90.22h,87.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1scu6hvoTDIJM-u65ZLBulIA!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

Op deze streetview afbeelding zie je de fietsenstalling. Rechtsachter de overkappingen van de fietsenstalling staat de lichtmast.
Ik heb je signaal doorgezet. Hopelijk kan deze snel worden gemaakt of worden aangezet.
Dat klopt. NS beheert de stations.
https://twitter.com/Arriva_NL/status/921435180950269962

Het beheer ligt inderdaad bij NS, en NS Stations heeft voor dit soort meldingen een eigen storingsorganisatie. De moderators zullen daar ook vast mee bellen/mailen voor dit soort dingen 🙂
Reputatie 1
Ik heb je signaal doorgezet. Hopelijk kan deze snel worden gemaakt of worden aangezet.

Heel veel dank daarvoor alvast 🙂
Ik heb een terugkoppeling ontvangen dat de storing is doorgegeven en dat er naar gekeken gaat worden.
Reputatie 1
Heel mooi, ik wacht het af.
Reputatie 1

We zijn inmiddels twee maanden verder, en de lichtmast is nog steeds uit. Is er nog een terugkoppeling geweest over de status van de storing?
Reputatie 2
Het lijkt erop dat de storingsdienst zelf met storing te kampen heeft ?. Twee maanden voor een lantaarnpaal...
Reputatie 7
Badge
Het lijkt erop dat de storingsdienst zelf met storing te kampen heeft ?. Twee maanden voor een lantaarnpaal...kennelijk zijn het geen grote lichten daar?! ;)

uit meldingen over defecte klokken, beeldschermen, chippalen en poortjes op dit forum blijkt dat elke melding daar begint met de vraag om een nummertje, waarna de discussie start wie verantwoordelijk is.

Grote kans dat de lantaarnpaal nooit met een kabel is aangesloten op het electriciteitsnet, dat er nooit betaald is voor een electriciteitsmeter, of zoiets.
Reputatie 1
Grote kans dat de lantaarnpaal nooit met een kabel is aangesloten op het electriciteitsnet, dat er nooit betaald is voor een electriciteitsmeter, of zoiets.

Jammer inderdaad dat het klaarblijkelijk zo moeilijk is om zo'n paal aan de praat te krijgen. Terwijl de plaatsing ervan toch ook het een en ander gekost moet hebben.... Daarnaast zou je denken dat zoiets tijdens regulier onderhoud eens op moet gaan vallen. Maar misschien denk ik te simpel 🙂
Reputatie 7
Badge

Jammer inderdaad dat het klaarblijkelijk zo moeilijk is om zo'n paal aan de praat te krijgen. Terwijl de plaatsing ervan toch ook het een en ander gekost moet hebben.... Daarnaast zou je denken dat zoiets tijdens regulier onderhoud eens op moet gaan vallen. Maar misschien denk ik te simpel :)

bij grote bedrijven en instellingen denken ze ook simpel: " piep"systeem van passanten is goedkoper dan medewerkers op onderhoudscontroke sturen.
En als je boft zijn ze nog zo gekbereidwillig om het nummer van de paal door te geven.
Hier schrik ik best wel van. Ik heb een duidelijke melding van de gemeente gekregen dat er zo snel mogelijk naar gekeken zal worden. Ik heb weer gelijk contact gezocht om jullie bevindingen te melden. Dank daarvoor! Als ik een reactie krijg zal ik dat hier melden.
Reputatie 1
Hier schrik ik best wel van. Ik heb een duidelijke melding van de gemeente gekregen dat er zo snel mogelijk naar gekeken zal worden. Ik heb weer gelijk contact gezocht om jullie bevindingen te melden. Dank daarvoor! Als ik een reactie krijg zal ik dat hier melden.

Hmm, dan denk ik dat ik wel weet waar het fout gaat. De gemeente heeft een website met een kaart waarop alle lichtmasten staan ingetekend: https://storing.moononline.nl/gemeentewinsum . Burgers kunnen daarop aangeven welke masten defect zijn. Deze lichtmast staat echter niet op die kaart. Ik vermoed dat de gemeente denkt dat de lichtmast in beheer is van de NS, en de NS denkt dat de mast in beheer is van de gemeente.... Dan wordt het lastig.
Reputatie 7
Badge
Het wordt nog lastiger als de lichtmast van Prorail is, op gemeentegrond staat, bij NS in beheer en onderhoud is, en aan Arriva de rekening wordt doorbelast... 😉
Ik had destijds contact met de gemeente die aangaven dat ze zo snel mogelijk het probleem zouden verhelpen. Ik heb 10.01 een reply op deze bevestiging verstuurd dat desbetreffende lamp nog steeds niet aan staat. Ik hoop deze week een reply te ontvangen van de gemeente.
Ik heb wederom een reminder verstuurd omdat ik nog geen reactie heb vernomen.
Reputatie 2
Maakt niet uit van wie het is. Elk gerespecteerde stationsmanager weet wel wie verantwoordelijk is.
Ik weet nu ook wie er verantwoordelijk is, maar dat neemt niet weg dat deze gewoon gemaakt dient te worden. Helaas valt deze buiten onze verantwoordelijkheid waardoor ik afhankelijk ben van een derde partij waar ik helaas niet meer kan dan dit melden.
Reputatie 2
Ik weet nu ook wie er verantwoordelijk is, maar dat neemt niet weg dat deze gewoon gemaakt dient te worden. Helaas valt deze buiten onze verantwoordelijkheid waardoor ik afhankelijk ben van een derde partij waar ik helaas niet meer kan dan dit melden.

Ik heb dit ook gehad.
Het heeft heel wat moeite gekost.
Wat uiteindelijk de oplossing was, dat dit via de stationsmanager liep.
Toen kon het opeens wel snel.
Bedankt voor je suggestie. Als ik niet snel een reactie krijg zal ik het via de stationsmanager proberen, maar ik heb het vermoeden dat hij/zij ook niet veel kan aangezien deze echt op het terrein van de gemeente staat.

Reageer