beantwoord

Vernieling op station Rosmalen

• 1 januari 2019
  • 14 reacties
  • 573 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik weet niet of het al gemeld is maar er zijn in de nieuwjaarsnacht grote vernielingen aangericht op station Rosmalen. De wachtruimte is grotendeels opgeblazen, een van de OV-chippaaltjes is verdwenen (er steken nog slechts wat kabeltjes uit grond) en ook een van de overwegbomen van de nabij gelegen overweg is beschadigd.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 1 januari 2019, 14:45

Goed dat je dit hier even aankaart Tamzin. Ik denk dat dit al bekend is, maar ik ga het zeker nog even doorgeven. Bedankt!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +2
melden via twitter aan NS en Prorail is de snelste weg.
Goed dat je dit hier even aankaart Tamzin. Ik denk dat dit al bekend is, maar ik ga het zeker nog even doorgeven. Bedankt!
Reputatie 7
Wat een triestigheid zeg. 😞 Het word tijd voor een vuurwerkverbod me dunkt. Dit is echt te erg gewoon.
Reputatie 7
Badge +3
Ook op Almere Oostvaarders veel vernielingen, daar stopten enige tijd geen treinen.
https://twitter.com/OvDRail_Joey/status/1079980329308426240
Badge
Was inderdaad een puinhoop op Almere Oostvaarders vanmorgen, lag erg veel glas over het perron heen en zo nutteloos om die abri's daar te slopen. Nu staan mensen daar weer flink in de kou de komende dagen/weken tot het gerepareerd is.

Gelukkig lag er niets op het spoor en konden de treinen er wel langs rijden.
Reputatie 7
Badge +3
Die gastjes van de vernielingen op Oostvaarders krijgen een werkstraf plus €9000 boete.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/167197/werkstraf-voor-vernielingen-op-station-oostvaarders
Reputatie 7
Badge +3
In Rosmalen heeft NS tot nu toe alleen de rommel opgeruimd maar verder niets hersteld. Hinderlijk is in de spits dat er nu nog maar één paaltje is om uit te checken, de vernielde wachtruimte kunnen ze beter opdoeken aangezien die sowieso op het verkeerde perron staat.
Reputatie 7
Badge +3
Triest
Ik heb het nogmaals aangekaart Tamzin. Ik begrijp dat alles is opgeruimd, maar het is ook belangrijk dat alles z.s.m. wordt hersteld.
Reputatie 7
Gelukkig duurt het nu weer een jaar voordat er weer opnieuw vuurwerk afgestoken zal worden.
Reputatie 7
Badge +3
Alsof er alleen met oud en nieuw vernielingen worden aangericht.

Het is dan wel van een hele andere categorie, maar het lijkt er op dat de plaatselijke jeugd afgelopen een klein feestje heeft gevierd in één van de wachtruimtes op De Vink. Het lag weer vol met peuken, scherven van bierflesjes, er lagen enkele speelkaarten en een ruit was gebarsten, zat een grote ster in.
En dit is niet de eerste keer. Afgelopen week, volgens mij woensdagochtend, lag een plasje wat leek op braaksel. Ik ben niet gaan kijken of dit echt zo was, maar dit soort dingen komen met regelmaat voor daar.
Reputatie 7
Bah, wat een triestigheid zeg. 😞
Reputatie 7
Badge +3
Alsof er alleen met oud en nieuw vernielingen worden aangericht.

Het is dan wel van een hele andere categorie, maar het lijkt er op dat de plaatselijke jeugd afgelopen een klein feestje heeft gevierd in één van de wachtruimtes op De Vink. Het lag weer vol met peuken, scherven van bierflesjes, er lagen enkele speelkaarten en een ruit was gebarsten, zat een grote ster in.
En dit is niet de eerste keer. Afgelopen week, volgens mij woensdagochtend, lag een plasje wat leek op braaksel. Ik ben niet gaan kijken of dit echt zo was, maar dit soort dingen komen regelmaat voor daar.

Dat probleem speelt dus ook met die wachtruimte in Rosmalen die voornamelijk "gebruikt" wordt door leerlingen van het bij het station gelegen Rodenborch college (met een toch al niet al te beste reputatie).
Reputatie 7
Badge +3
Wat nu was gebeurt is op De Vink valt nog. Er zijn ook een keer op een zaterdagavond fietsen op spoor gegooid waarna deze werden aangereden door een trein. Er zijn fietsen en brommers in de stalling in brand gestoken, ook een keer een auto op het parkeerterrein.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/3246832/Vandalen-gooien-fietsen-op-spoor-bij-Station-De-Vink-Leiden

Reageer