beantwoord

Vertraging weergegeven in de NS app, klopt niet.

• 12 maart 2015
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Vanochtend wilde ik de trein van Overvecht naar Hilversum Sportpark van 7.44. Om 7.00 was er al vertraging aangegeven van 8min en dit hield aan tenminste tot 7.30. Hierdoor vertrok ik later van huis om niet lang op het perron te moeten wachten. Aangekomen bij het station zag ik de trein al staan en weg rijden. Bij het controleren van de app sprong de vertraging weg. Nu wacht ik op de volgende trein die wel vertraging heeft, wat pas na de originele vertrektijd werd aangegeven op de app. In hoe verre kan ik uitgaan van de vertraging die wordt aangegeven op de app?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 12 maart 2015, 18:57

Een trein kan een vertraging altijd weer inlopen door snelle vertrekprocedures of een hogere snelheid. Je mag uitgaan van de app, maar probeer dat altijd kort van tevoren te doen.
Bekijk origineel

6 reacties

Zo te zien hebt u die vraag zelf al proefondervindelijk beantwoord. De voorspelling van vertraging tbv. reisinformatie vindt plaats op basis van een zeer eenvoudig model en is niet betrouwbaar.
Wat Pe_pe zegt en de NS kan niet aangeven welke bron wel betrouwbaar is.
De rijden de treinen app is iets betrouwbaarder. Die geeft ook de precieze vertraging aan.
Een trein kan een vertraging altijd weer inlopen door snelle vertrekprocedures of een hogere snelheid. Je mag uitgaan van de app, maar probeer dat altijd kort van tevoren te doen.
Reputatie 1
Badge
In dit geval is de verklaring nog veel simpeler-als je ooit bent meegereisd tot Utrc CS moet je hebben gemerkt dat ze daar wel moeten keren-en soms op andere treinseries, bvb naar Baarn overgaan. Die trein zal +8 hebben gehad voor de rit NAAR Utr CS en daar hebben ze-het kan dus soms wel-een supersnelle kering gedaan. Dat kan al gauw 5-6 minuten schelen.
Hetzelfde fenomeen zie je soms in die SPRinters die vertraging hebben maar een langere wachttijd op een tussenstation, bvb Weesp. Gewoon kwestie van ff doordenken. Of wat ouderwets niet je hele leven aan die apparatuur blootstellen.
Ik kan nu helemaal niet uitgaan van de app. Wanneer wordt deze geupdate?

Zie post 6: https://forum.ns.nl/op-station-17/weer-massale-storing-rond-utrecht-centraal-weer-geen-bericht-de-app-10573/index1.html#post69059

Reageer