Vertrekbord geeft de vorige trein aan

• 10 november 2014
  • 9 reacties
  • 286 Bekeken

Op Nijmegen Centraal stond om 1950u de trein naar Den Helder klaar, volgens het bord had deze al om 1942u moeten vertrekken dus ik stap snel in, blijkt hij 10 min later pas om 2012u te vertrekken. Ondertussen had ik de trein naar Schiphol, die ik anders ook had kunnen nemen, al langs me zien rijden. Zou de vertrektijd in het vervolg juist aangegeven kunnen worden? Scheelt dat weer wat reistijd.

9 reacties

U had ook op uw smartphone kunnen raadplegen Hoe laat de treinen vertrekken en ook vanaf welk spoor. Ook staan er op de perrons gele vertrekstaten.
Ook staan er op de perrons gele vertrekstaten.

Wat heb je aan gele vertrekstaten die aangeven dat de trein om 19:42 had moeten vertrekken als het bord op het perron om 19:50 aangeeft dat deze nog moet vertrekken?
En waarom zou iemand op zijn smartphone kijken (is er dan wifi op het station:D ) terwijl de normaal gesproken goede tijd om de borden staat ?
Badge
Op Nijmegen Centraal stond om 1950u de trein naar Den Helder klaar, volgens het bord had deze al om 1942u moeten vertrekken dus ik stap snel in, blijkt hij 10 min later pas om 2012u te vertrekken. Ondertussen had ik de trein naar Schiphol, die ik anders ook had kunnen nemen, al langs me zien rijden. Zou de vertrektijd in het vervolg juist aangegeven kunnen worden? Scheelt dat weer wat reistijd.

Dank voor je feedback EvaWillemijn. Werd er verder niks omgeroepen? Ik zie verder ook niet staan waarom de trein later vertrok. Je signaal zet ik intern door.
Reputatie 4
Badge

Dank voor je feedback EvaWillemijn. Werd er verder niks omgeroepen? Ik zie verder ook niet staan waarom de trein later vertrok. Je signaal zet ik intern door.

Beste Lenny,

de trein vertrok niet later. Het aanwijsbord was blijven staan op een reeds vertrokken trein, waardoor EvaWillemijn terecht veronderstelde dat deze trein als eerste richting Arnhem-Utrecht zou vertrekken. Het trefwoord "punctualiteit" is dan ook niet van toepassing op dit topic. En "vertraging" ook niet.

John
Beste EvaWillemijn,
Begrijpelijk dat het vervelend was dat het informatiescherm niet de juiste informatie gaf. Merk je dit vaker op hetzelfde station? Dan kunnen we dit in de gaten houden voor je.

Groet, Stephan
En waarom zou iemand op zijn smartphone kijken (is er dan wifi op het station:D ) terwijl de normaal gesproken goede tijd om de borden staat ?

Ooit gehoord van 3G
Ja en dan ? Jij kijkt op je smartphone voor de tijden terwijl ze op het informatiescherm op het perron staan aangegeven ?

Ooit gehoord van 3G
@mardi aan jou heb ik wat aan. Ik kijk altijd op mijn smartphone en als ik weet hoe laat de trein vertrekt zie ik ook welk spoor de trein vertrekt, vanuit Nijmegen naar Utrecht bekijk, zie ik ook hoe laat ik in Utrecht ben. En zelfs op welk spoor de trein aankomt dat zijn van de reisdetails die je op de borden op de stations niet zal zien. Maar het is niet alleen 3G, ook zelfs met 4G kun je het opzoeken. 🙂

Reageer