beantwoord

Vertrekinformatie op schermen Utrecht Centraal

• 31 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Dagelijks reis ik met de trein vanaf Utrecht Centraal. Het valt mij al tijden op dat de drie schermen in de Noordertunnel op Utrecht Centraal regelmatig verkeerde informatie tonen. Zie ook bijgevoegde foto's.

Een van de schermen toont in dat geval informatie van een aantal uren geleden. Het is dan bijvoorbeeld 07:49 en er worden op één scherm dan nog vertrekkende treinen getoond van 06:29 - 06:39. Of op een andere foto is het 11:08 en worden er nog treinen getoond van 06:08-06:17.

Waarom is dit vervelend? Het komt in dit geval vaak voor dat de trein waarover ik informatie wil zien, op het betreffende scherm zou moeten staan, maar niet te zien is vanwege het 'vastgelopen' scherm.

Hopelijk kan dit worden opgepakt, ik ben benieuwd naar de oplossing.

icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 september 2015, 17:08

Ik heb begrepen dat er ondertussen naar de schermen gekeken is. Graag verneem ik of de schermen nu naar behoren werken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat is al een behoorlijke tijd want dat was mij een paar weken geleden ook al opgevallen.
Dat is al een behoorlijke tijd want dat was mij een paar weken geleden ook al opgevallen.

Dat klopt, het valt mij al minstens een aantal maanden op (zo niet langer).
Welkom op het NS Serviceforum evr. Het lijkt me sowieso het uitzoeken waard. Ik kan me voorstellen dat je graag in één oogopslag de juiste info wilt zien wanneer je via deze tunnel naar de perrons loopt. Ik ga uitzoeken of dit bekend is en of er iets aan gedaan kan worden.
Ik heb begrepen dat er ondertussen naar de schermen gekeken is. Graag verneem ik of de schermen nu naar behoren werken.
Goed om te horen. Ik heb nog geen storingen gezien sindsdien, ik zal het in de gaten houden de komende weken.

Reageer