beantwoord

Vertreksporen Sloter moerdijk

• 9 januari 2019
  • 7 reacties
  • 770 Bekeken

Amsterdam Sloterdijk is eigenlijk twee stations, op 5 minuten loopafstand van elkaar. De vertreksporen zijn erg verwarrend doorgenummerd. Je ziet niet dat ze soms heel ver uit elkaar liggen. Simpele oplossing:: voeg aan de 2verwegsporen een letter toe, bijv "10c" (circel) of "10x" (exentrisch). Niet a of b want dat betekent voor/achter of links/rechts of oost/west. Maar zo'n extra letter vergt geen systeemwijziging, kost dus niets en verduidelijkt veel!
icon

Beste antwoord door Miriam NS 9 januari 2019, 20:37

Hallo Porcelijn, welkom op onze Community.

Goed dat je dit hier aankaart. Ik snap de verwarring en onduidelijkheid in deze situatie. Of een extra letter een oplossing is dat denk ik niet, wellicht een geheel ander nummer zoals de andere leden ook aangeven. Ik zal jullie signalen in ieder geval eens aankaarten.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge
Klinkt als een handig idee, maar gaat de reiziger dat snappen?
Reputatie 4
Klinkt als een handig idee, maar gaat de reiziger dat snappen?

Nee ik denk het niet. Het is wel extra onhandig dat spoor 4,5,6,7,8, 11 en 12 onderdeel zijn van het hoofdgebouw en spoor 9 en 10 in de afgelegen vertrekhal liggen. M.i. zou het logischer zijn als spoor 4 t/m 10 in het hoofdgebouw liggen en 11 en 12 in de afgelegen vertrekhal. Ik denk dat hier niet voor gekozen is omdat spoor 11 en 12 al sinds jaar en dag deel uitmaken van het hoofdgebouw en spoor 9 en 10 pas 15 jaar. (bron Wikipedia)

Waarom hier ooit voor gekozen is geen idee misschien dat een moderator hier een antwoord op weet. Het idee om een aparte letteraanduiding aan deze sporen toe te voegen ondersteun ik niet. Gaat denk ik alleen maar meer verwarring veroorzaken.
Reputatie 3
Het spreekt ook helemaal niet voor zich dat sporen 9 en 10 bij een ander stationsgebouw liggen. Conventies over spoornummering terzijde, maak dit dan bijv. spoor 21 en 22. Dan is er een duidellijk onderscheid.
Reputatie 4
Het spreekt ook helemaal niet voor zich dat sporen 9 en 10 bij een ander stationsgebouw liggen. Conventies over spoornummering terzijde, maak dit dan bijv. spoor 21 en 22. Dan is er een duidellijk onderscheid.

Goed idee zou inderdaad veel duidelijker zijn.
Hallo Porcelijn, welkom op onze Community.

Goed dat je dit hier aankaart. Ik snap de verwarring en onduidelijkheid in deze situatie. Of een extra letter een oplossing is dat denk ik niet, wellicht een geheel ander nummer zoals de andere leden ook aangeven. Ik zal jullie signalen in ieder geval eens aankaarten.
Ja 21 / 22 is ook prima, of (makkelijker) 109 /110. Makkelijker omdat dan de sporen niet echt hoeven worden ongenummerd: gewoon alleen voor de zoekende reiziger een 1 ervoor of een x erachter. Alleen op de vertrekborden, niet in de rail-infra want die is waarschijnlijk heilig.
Ha ja, Mirjam, graag aankaarten! Is vast al eerder gebeurd, maar om geheime doch super zwaar wegende redenen afgewezen. Dan nog maar weer eens! Sloterdijk is inmiddels met al die poortjes toch al geen vreugdevol overstapstation meer - elke verbetering is welkom!

Reageer